Алтернатива насиљу
Каталошки број програма: 107
Не
Друштво учитеља Београда, Дечанска 6/III, 11103 Београд 4, drustvouciteljabg@gmail.com, 0113245385, 0113239697 , 0113239697
Милена Жерјал, milena.zerjal@drustvoucitelja-bg.edu.rs, 0113245385, 0648605479, 0113239697
васпитни рад
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у предшколској установи
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
стручни с
Н4 - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу
В1 - компетенције васпитача у непосредном раду са децом
ССПУ2 - компетенције стручних сарадника у ПУ за сарадњу и заједништво
ВДУ3 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за комуникацију и сарадњу
Д5 - компетенције директора за развој сарадње са родитељима/старатељима, органом управљања, репрезентативним синдикатом и широм заједницом
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција
П5 Јачање васпитне улоге установе у правцу развоја интеркултуралног образовања, компетенција за демократску културу, укључујући и компетенције за демократску културу у дигиталном свету, моторичких способности ученика, заштите од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, трговине људима, очувања менталног здравља, превенције ризичних облика понашања, каријерног вођења и саветовања ученика, подршке јачању родитељских компетенција, превладавању стреса и развојних криза
Смањење насилне комуникације на релацијама наставник-ученик , родитељ-дете, родитељ-наставник и употребе насиља према другима и његовим ефектима, користећи конструктивне вештине комуникације.
1. Повећање сазнања и осетљивости за откривање различитих одговора/реакција у конфликтним ситуацијама и фактора од чега зависи одговор појединца у конфликтној ситуацији. 2. Подстицање креативног слушања без пресуђивања и стварање асертивне стратегије као алтернативе нападању за решавање проблема. 3. Идентификација извора проблема и могућег конфликта у школи, у породици и вежбање практичних одговора. 4. Вежбање суочавања са љутњом од друге особе и помоћ да се она трансформише у конструктивну акцију и асертиван одговор под притиском. 5. Управљање конфликтном ситуацијом.
1. Учесници обуке разумеју важност личне подршке деци за позитивно коришћење асертивне комуникације у конфликтним ситуацијама. 2. Учесници обуке препознају развојне потребе младих и како им помоћи да трансформишу изазов у конструктивну акцију. 3. Учесници обуке примењују алтернативне вештине комуникације и управљају конфликтном ситуацијом.
30
дана:
2
бодова:
16
4.500,00 динара по учеснику. Спецификација цене: радно-потрошни материјал, трошкови организације, накнада реализаторима, Путни трошкови и смештај накнадно се наплаћују. Минимално полазника 20, а максимум 30.