Деца која су изложена и сведоче насиљу у породици - улога образовно-васпитних установа

Каталошки број програма: 24  

Не

Аутономни женски центар, Тиршова 5а Београд, dobre_prakse@azc.org.rs, 0112687190 , 0112687190

Тања Игњатовић, tanja@azc.org.rs, 0112687190, 0638533180, 0112687190

васпитни рад

наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у предшколској установи
медицинска сестра – васпитач
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика

Н3 - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
В1 - компетенције васпитача у непосредном раду са децом
ССПУ2 - компетенције стручних сарадника у ПУ за сарадњу и заједништво
ВДУ2 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за пружање подршке ученицима
Д5 - компетенције директора за развој сарадње са родитељима/старатељима, органом управљања, репрезентативним синдикатом и широм заједницом
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција

П5 Јачање васпитне улоге установе у правцу развоја интеркултуралног образовања, компетенција за демократску културу, укључујући и компетенције за демократску културу у дигиталном свету, моторичких способности ученика, заштите од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, трговине људима, очувања менталног здравља, превенције ризичних облика понашања, каријерног вођења и саветовања ученика, подршке јачању родитељских компетенција, превладавању стреса и развојних криза

Стечена знања и унапређене вештине за препознавање и поступање запослених у образовно-васпитном систему у ситуацијама када су деца изложена и сведоче насиљу у породици.

Стечена знања о карактеристикама насиља у породици и штетним последицама којима су изложене жене и деца, као најчешће жртве. Унапређено разумевање позиције и препознавање деце у породицама у којима постоји насиље. Повећана свест о последицама насиља којем су деца изложена или му сведоче, укључујући утицај на школско постигнуће и односе са вршњацима и одраслима. Унапређено знање о резилијентности деце и факторима који позитивно утичу, укључујући школску климу и окружење. Унапређено разумевање општих прнципа и надлежности деловања кључних иснституција. Унапређено разумевање процедура и вештине за поступање запослених у образовним установама.

Боље разумевање карактеритика појаве и последица које она оставља на децу и унапређене вештине за њихово препознавање. Проактиван став у заштити деце и превенцији насиља у породици. Унапређена знања и вештине за комуникацију и сарадњу са надлежним инстутуцијама (центром за социјални рад, полицијом, јавним тужилаштвом). Успостављено разумевање улоге, могућности и ограничења образовно-васпитних установа. Већа спремност за подршку дечјој резилијентности на неповољне животне околности, укључујући насиље у породици.

25

дана: 1
бодова: 8

3.500 динара по учеснику (за групу која није мања од 25 учесника; за групе у Београду 3.000 динара). У цену је укључена накнада и путни трошкови предавачицама, радни и едукативни материјал (за сваког/у учесника/цу), административни трошкови организације семинара.