ПРЕНОСИВЕ ИНТЕРПЕРСОНАЛНЕ ВЕШТИНЕ – МОСТ КА ЕФИКАСНИЈОЈ САРАДЊИ И ДОБРОБИТИ
Каталошки број програма: 133
Не
Висока струковна васпитачка и медицинска школа у Вршцу, Омладински трг 1; 26300 Вршац, vsvassekretar@hemo.net, 013832517, 013833420
Љиљана Келемен Милојевић, ljiljakelemen@gmail.com, 0692441985, 0692441985
васпитни рад
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у предшколској установи
медицинска сестра – васпитач
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор
Н4 - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу
В2 - компетенције васпитача за развијање сарадње и заједнице учења
ССПУ5 - компетенције стручних сарадника у ПУ за властито професионално деловање и професионални развој
ВДУ3 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за комуникацију и сарадњу
Д5 - компетенције директора за развој сарадње са родитељима/старатељима, органом управљања, репрезентативним синдикатом и широм заједницом
ССДУ1 - нису објављени стандарди
П9 Јачање компетенција запослених у образовно-васпитним установама за остваривање активности које се односе на екологију, одрживи развој и колективну добробит.
Унапређивање преносивих интерперсоналних вештина запослених у образовању, као и компетенција за њихову примену у васпитно-образовном раду.
• Проширити знања учесника о преносивим интерперсоналним вештинама и њиховом значају за остваривање добробити у савременом свету; • Подстаћи саморефлексију о преносивим интерперсоналним вештинама и могућности њиховог оснаживања; • Мотивисати учеснике да унапређују своје преносиве (интерперсоналне) вештине; • Упознати учеснике са карактеристикама и значајем интерперсоналних вештина у васпитању и образовању, као за унапређење квалитета живота уопште; • Сензибилисати учеснике за разликовање специфичности и значаја комуникације (вербалне и невербалне), уз уважавање и културолошких разлика; Унапредити компетенције учесника за примену асертивности, активног слушања и ненасилног решавања конфликата, у професионалном и личном окружењу.
Очекује се да ће учесници бити оспособљени да: • препознају ситуације и активности у којима се пружа могућност за примену, неговање и унапређивање интерперсоналних вештина; • интегришу поступке које подразумевају развијање успешне комуникације, посебно у контексту васпитања и образовања; • ефикасно раде у различитим тимовима; • осмисле и употребљавају активности које погодују унапређивању интерперсоналних вештина у васпитно-образовном раду; • успешније примењују интерперсоналне вештине за постизање ефикасније сарадње и добробити у (професионалном и личном) окружењу.
30
дана:
1
бодова:
8
Цена по учеснику: 3.000,00 динара (нето) – цена укључује: надокнаду за реализаторе и штампани материјал за вежбе. Уколико се програм реализује ван Вршца, посебно се плаћају путни трошкови реализатора.