Унапређење квалитета активности каријерног вођења кроз ефикасно планирање рада тима за каријерно вођење и саветовање/професионалну оријентацију
Каталошки број програма: 300
Не
Фондација Темпус, Жабљачка 12, info@tempus.ac.rs, 0113342430
Милена Мирић, info@tempus.ac.rs, 0113342430, 0113342430
каријерно вођење и саветовање
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика
Н3 - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
ВДУ2 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за пружање подршке ученицима
Д3 - компетенције директора за планирање, организовање и контролa рада установе
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција
П1 Примена инклузивног и демократског приступа у васпитању и образовању у циљу обезбеђивања квалитетног образовања за све (индивидуализација и диференцијација, превенција осипања из образовања, пружање додатне образовне подршке ученицима из осетљивих група укључујући и подршку преласку ученика на следећи ниво образовања и васпитања, рад са ученицима изузетних способности)
Унапређење планирања и реализације активности каријерног вођења и саветовања (КВиС) односно професионалне оријентације (ПО), првенствено кроз унапређење рада тимова за КВиС/ПО у складу са стандардима програма у оквиру стандарда услуга КВиС
Утврђивање и примена знања о појмовима: каријера, вештине управљања каријером (ВУК) и активности и услуге каријерног вођења и саветовања. Препознавање значаја тима за КВиС/ПО и улоге наставника и стручних сарадника у активностима Тима. Упознавање са елементима процеса организације рада Тима за КВиС/ПО и то: дефинисање циљева и одређивање исхода; процена остварљивости циљева у односу на капацитете установе у текућој школској години; осмишљавање задатака и активности тима; одређивање динамике, реализатора, сарадника и потребних ресурса за реализовање планираних активности; планирање евалуације и начина превазилажења баријера у раду. Развој и унапређење плана активности тима за КВиС/ПО за текућу школску годину
Полазници увиђају значај активности КВиС/ПО за развој вештина управљања каријером код ученика. Полазници идентификују своју улогу у активностима тима за КВиС/ПО и препознају след корака у планирању и реализацији сопствених и/или активности тима. Полазници умеју да: дефинишу циљеве и исходе КВиС активности; процене сопствене и капацитете установа за реализовање активности КВиС/ПО; одреде реалистичну динамику реализације; осмисле циљане задатке и активности; препознају потенцијалне баријере и осмисле начине за њихово превазилажење. Полазници познају начине остваривања сарадње и мотивисања колега, родитеља, партнера да се укључе у активности КВиС/ПО
30
дана:
1
бодова:
8
Учешће је бесплатно