Основе добре комуникације – позитивни ефекти на ученике/децу и запослене у васпитно-образовним установама

програм се изводи путем Интернета

Каталошки број програма: 119  

Да

Образовно креативни центар, Д.Р.Бобија 6/1 19210 Бор, info@okc.rs, 0642863080

Зоран Милојевић, profesor.zoran@gmail.com, 0642863080, 0642863080

васпитни рад

наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у предшколској установи
медицинска сестра – васпитач
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика

Н4 - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу
В2 - компетенције васпитача за развијање сарадње и заједнице учења
ССПУ2 - компетенције стручних сарадника у ПУ за сарадњу и заједништво
ВДУ3 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за комуникацију и сарадњу
Д5 - компетенције директора за развој сарадње са родитељима/старатељима, органом управљања, репрезентативним синдикатом и широм заједницом
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција

П5 Јачање васпитне улоге установе у правцу развоја интеркултуралног образовања, компетенција за демократску културу, укључујући и компетенције за демократску културу у дигиталном свету, моторичких способности ученика, заштите од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, трговине људима, очувања менталног здравља, превенције ризичних облика понашања, каријерног вођења и саветовања ученика, подршке јачању родитељских компетенција, превладавању стреса и развојних криза

Разумети предности асертивне комуникације. Освестити уч.да је pазвијање вештина ефикасне комуникације претпоставка за развој добрих међуљудских односа, као и да је предуслов за развој других психосоцијалних вештина (медијације и вршњачке медијације).

Упознавање основних појмова комуникације. Јачање свести полазника о утицају сопственог модела комуникације на односе са осталим актерима и живот установе. Оспособљавање полазника за боље разумевања потреба ученика/деце током васпитно-образовног процеса и пружања саветодавне подршке уз обавезну емпатију у решавању проблема. Оспособљавање полазника за препознавање назнака насилне комуникације у њеном зачетку и адекватно реаговање без одлагања. Усвајање техника активног слушања које су основна компонента свих психосоцијалних вештина (спречавају појаву насиља и сукоба, а када су већ ту, мост су за њихово решавање). Оспособљавање учесника за асертивну комуникацију и развој сарадничке климе у колективу установе.

Полазници ће бити оспособљени да: - ефикасно воде разговор и спроводе позитивне промене у окружењу са осталим актерима у установи, - препознају стилове комуникације и реагују у складу са асертивним правима, - активно слушају у циљу препознавања потребе за емотивном подршком ученицима/деци, - показују емпатију и подстичу њен развој код ученика/деце, - благовремено препознају назнаке насиља и адекватно реагују у циљу спречавања насилне комуникације у установи, - Ја-говором граде поверење и однос толеранције, - доприносе креирању безбедног окружења и формирају услове за развој сарадничког стила, - асертивном комуникацијом мотивишу и креирају позитивну перспективу за учење, - комуникацијом граде слику о себи као особи од поверења.

45

недеља: 2
бодова: 16

Цена по учеснику износи 3000 динара. У цену је урачуната: накнада реализатора, израда и дистрибуција наставног радног материјала, одржавање сервера и система за учење на даљину.