Припрема за час као полазиште иновативне наставе
програм се изводи путем Интернета
Каталошки број програма: 440
Да
Образовно креативни центар, Д.Р.Бобија 6/1 19210 Бор, info@okc.rs, 0642863080
Зоран Милојевић, profesor.zoran@gmail.com, 0642863080, 0642863080
општа питања наставе
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
стручни сарадник у школи
директор/помоћник директора
Н2 - компетенције наставника за поучавање и учење
Д3 - компетенције директора за планирање, организовање и контролa рада установе
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција
П3 Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектна настава)
Оспособљавање наставника за планирање наставе засноване на исходима учења као носиоца квалитета иновативних модела образовног процеса.
Упознавање полазника са карактеристикама иновативних модела наставе. Разумевање разлика између традиционалних и иновативних модела наставе. Упознавање са улогама наставника и ученика у иновативним моделима наставе. Разумевање функције исхода учења у планирању наставе. Оспособљавање за дефинисање прецизних и мерљивих исхода различитих нивоа општости. Оспособљавање за употребу таксономија образовно-васпитних циљева као везе између когнитивних захтева садржаја и исхода. Уочавање везе између активности ученика на часу и различитих нивоа усвајања знања. Оспособљавање за операционализацију активности ученика и наставника на основу когнитивних захтева садржаја и исхода. Оспособљавање за израду сценарија/припреме за час на основу исхода.
Полазници ће знати карактеристике и начин реализације иновативних модела наставе. Полазници ће разумети улогу наставника у иновативној настави као креатора наставних ситуација за учење. Полазници ће разумети улогу ученика у иновативној настави као конструктора сопственог знања. Полазници ће формулисати прецизне исходе учења, различитог нивоа општости, на основу Блумове таксономије образовно-васпитних циљева. Полазници ће разумети везу између активности ученика на часу и различитих домена и нивоа усвајања знања. Полазници ће операционализовати активности ученика и наставника на часу, на основу когнитивних захтева садржаја и исхода учења. Полазници ће израдити припрему/сценарио за час засновану на исходима.
45
недеља:
2
бодова:
16
Цена по учеснику износи 3000 динара. У цену је урачуната: накнада реализатора, израда и дистрибуција наставног радног материјала, одржавање сервера и система за учење на даљину.