ИНКЛУЗИЈА ОД ТЕОРИЈЕ ДО ПРАКСЕ 2
Каталошки број програма: 187
Не
Центар за образовање и професионални развој, Текеришка 18А, 11221 Београд, eduscimail@ceoprora.rs, 0114054597
Радован Антонијевић, aa_radovan@yahoo.com, 0114054597, 0638118889
деца/ученици којима је потребна додатна подршка у образовању
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у предшколској установи
медицинска сестра – васпитач
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
Н3 - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
В1 - компетенције васпитача у непосредном раду са децом
ССПУ2 - компетенције стручних сарадника у ПУ за сарадњу и заједништво
Д1 - компетенције директора за руковођење процесом васпитања и учења детета у ПУ
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција
П1 Примена инклузивног и демократског приступа у васпитању и образовању у циљу обезбеђивања квалитетног образовања за све (индивидуализација и диференцијација, превенција осипања из образовања, пружање додатне образовне подршке ученицима из осетљивих група укључујући и подршку преласку ученика на следећи ниво образовања и васпитања, рад са ученицима изузетних способности)
Унапређивање компетенција запослених у образовању у раду са децом/ученицима којима је потребна додатна подршка у учењу и развоју, применом савремених метода и техника рада.
- Стицање и проширивање знања о мултисистемском приступу инклузији, правилима и стратегијама рада, према капацитететима и специфичностима сваког детета/ученика. - Подстицање интердисциплинарног приступа међу члановима ИОП тимова, развијање партнерских односа са породицама, ради пружања оптималне подршке развоју деце/ученика у инклузивном окружењу. - Овладавање различитим методама и техникама рада неопходних за креирање подстицајне климе за учење, развој и напредовање све деце/ученика.
По завршетку обуке полазници ће овладати стратегијама успешне инклузивне праксе. Коришћењем различитих интерактивних метода и техника у раду, постизала би се оптималнија подршка у процесу усвајања нових знања и вештина код деце/ученика. Развијањем интердисциплинарног приступа међу сарадницима и члановима ИОП тимова, креирали би подстицајну климу за учење и напредовање све деце/ученика. Очекивани исходи обуке односили би се и на подизање нивоа знања код полазника о облицима развојних потешкоћа деце/ученика и проналажење адекватнијих стратегија за њихове развојне потребе. Полазници ће стећи и функционална знања о изради и праћењу ИОП-а3. Развијањем професионалне осетљивости развијали би и успешнију сарадњу са родитељима деце/ученика.
30
дана:
2
бодова:
16
Бруто износ цене семинара за групу од 30 учесника је 75.000 динара, односно 2.500 динара по учеснику. У цену су урачунати хонорари реализатора, путни трошкови, скрипте за учеснике семинара, трошкови координисања (телефонски рачуни, промоција семинара заинтересованим групама учесника, коришћење додатне хардверске опреме).