Превeнција сексуалног узмениравања ученика у средњим стручним колама - на професионалној пракси и у дуалном образовању

Каталошки број програма: 68  

Не

Аутономни женски центар, Тиршова 5а Београд, dobre_prakse@azc.org.rs, 0112687190 , 0112687190

Тања Игњатовић, tanja@azc.org.rs, 0112687190, 0638533180, 0112687190

васпитни рад

наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у школи
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика

Н3 - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
ВДУ2 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за пружање подршке ученицима
Д5 - компетенције директора за развој сарадње са родитељима/старатељима, органом управљања, репрезентативним синдикатом и широм заједницом
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција

П5 Јачање васпитне улоге установе у правцу развоја интеркултуралног образовања, компетенција за демократску културу, укључујући и компетенције за демократску културу у дигиталном свету, моторичких способности ученика, заштите од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, трговине људима, очувања менталног здравља, превенције ризичних облика понашања, каријерног вођења и саветовања ученика, подршке јачању родитељских компетенција, превладавању стреса и развојних криза

Стечена знања и унапређене вештине за препознавање и поступање запослених у средњим стручним школама за превенцију и спречавање сексуалног узнемиравања ученика/ученица на професионалној пракси и приликом учења кроз рад код послодавца.

Повећана свест о распрострањености појаве сексуалног узнемиравања одраслих према деци/ученицима и у радном окружењу/у оквиру професионалне праксе. Већа осетљивост за препознавање понашања која представљају сексуално узнемаривање („упозоравајући знаци”) и разумевање штетних последица таквог понашања. Повећано разумевање изазова које имају жртве за пријављивање злостављања и дилема које имају тзв. посматрачи/сведоци злостављања. Боље знање и вештине за реаговање у ситуацијама препознавања, пријаве или сумње да се десило сексуално узнемиравање ученика/ца у радном окружењу. Повећана информисаност о стратегијама превенције секуалног узнемиравања и планирање могућих акција школе у превенцији сексуалног узнемиравања.

Боље разумевање карактеристика појаве и већа пажња на „знаке упозорења”. Проактиван став у превенцији и заштити од сексуалног узнемиравања ученика/ученица у школском контексту и на местима где ученици/е обављају професионалну праксу или уче кроз рад код послодавца. Унапређено информисање ученика/ца и родитеља о појави сексуалног узнемиравања у контексту рада и мерама које школа може да предузме. Већа спремност наставника/инструктора/координатора учења кроз рад/васпитача/стручних служби/директора школа да се препозна неприхватљиво понашање и интервенише на одговарајућ начин у конкретним случајевима. Развијене различите превентивне активности у средњим стручним школама које пружају бољу информисаност и заштиту ученика/ца.

25

дана: 1
бодова: 8

3.500 динара по учеснику (за групу која није мања од 25 учесника; за групе у Београду 3.000 динара). У цену је укључена накнада и путни трошкови предавачицама, радни и едукативни материјал (за сваког/у учесника/цу), административни трошкови организације семинара.