САВРЕМЕНИ КОНЦЕПТ У РЕАЛИЗАЦИЈИ ДОПУНСКЕ НАСТАВЕ

Каталошки број програма: 524  

Не

Центар за образовање и професионални развој, Текеришка 18А, 11221 Београд, eduscimail@ceoprora.rs, 0114054597

Радован Антонијевић, aa_radovan@yahoo.com, 0114054597, 0638118889

општа питања наставе

наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора

Н3 - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
Д3 - компетенције директора за планирање, организовање и контролa рада установе
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција

П1 Примена инклузивног и демократског приступа у васпитању и образовању у циљу обезбеђивања квалитетног образовања за све (индивидуализација и диференцијација, превенција осипања из образовања, пружање додатне образовне подршке ученицима из осетљивих група укључујући и подршку преласку ученика на следећи ниво образовања и васпитања, рад са ученицима изузетних способности)

- Унапређивање компетенција наставника за ефикасније планирање и реализацију допунске наставе применом савремених метода и технике рада. - Подстицање вредновања ефеката допунске наставе у односу на образовна постигнућа ученика.

- Упознавање наставника са везом добро организоване допунске наставе и стандардима квалитета рада установе. - Оспособљавање наставника за идентификовање ученика којима је потребна подршка кроз допунску наставу и препознавање мера подршке за потребе тих ученика. - Оспособљавање наставника за примену индивидуализованих метода рада са ученицима директно повезаним са њиховим потребама. - Унапређивање методичких компетенција наставника за планирање и реализацију допунске наставе у којој је заступљена корелација више предмета (интегрисани приступ настави). - Подстицање наставника на континуирано вредновање ефеката допунске наставе у односу на образовна постигнућа ученика.

Очекивани исходи су да полазници: разумеју како реализација допунске наставе утиче на квалитет рада установе, знају да планирају допунску наставу у складу са стандардима квалитета рада установе, образовним стандардима ученика и исходима учења. Полазници ће умети да идентификују ученике којима је потребна додатна подршка кроз часове допунске наставе, уз коришћење савремених метода и техника у образовно васпитном процесу. Полазници ће применити нови начин вредновања ефеката допунске наставе у складу са развојним могућностима, потребама и предходним нивоима знања ученика.

30

дана: 1
бодова: 8

Бруто износ цене семинара за групу од 30 учесника је 75.000 динара, односно 2.500 динара по учеснику. У цену су урачунати хонорари реализатора, путни трошкови, скрипте за учеснике семинара, трошкови координисања (телефонски рачуни, промоција семинара заинтересованим групама учесника, коришћење додатне хардверске опреме).