РАД УСТАНОВА ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА НА СПРЕЧАВАЊУ ВРШЊАЧКОГ НАСИЉА

Каталошки број програма: 25  

Не

Центар за образовање и професионални развој, Текеришка 18А, 11221 Београд, eduscimail@ceoprora.rs, 0114054597

Радован Антонијевић, aa_radovan@yahoo.com, 0114054597, 0638118889

васпитни рад

наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у предшколској установи
медицинска сестра – васпитач
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика

Н3 - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
В1 - компетенције васпитача у непосредном раду са децом
ССПУ2 - компетенције стручних сарадника у ПУ за сарадњу и заједништво
ВДУ2 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за пружање подршке ученицима
Д7 - компетенције директора за обезбеђивање законитости рада установе
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција

П5 Јачање васпитне улоге установе у правцу развоја интеркултуралног образовања, компетенција за демократску културу, укључујући и компетенције за демократску културу у дигиталном свету, моторичких способности ученика, заштите од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, трговине људима, очувања менталног здравља, превенције ризичних облика понашања, каријерног вођења и саветовања ученика, подршке јачању родитељских компетенција, превладавању стреса и развојних криза

Развијање компетенција код полазника обуке за препознавање и разумевање вршњачког насиља и рад на његовој превенцији у установама образовања и васпитања, кроз превентивно и интервентно деловање применом разноврсних метода рада и активности.

- Усвајање и проширивање знања о својствима вршњачког насиља и факторима ризика који узрокују насилно понашање код деце /ученика. - Упознавање са особеностима процеса превенције и интервенције у установама образовања и васпитања у циљу смањења учесталости вршњачког насиља код деце/ученика. - Јачање компетенција полазника за развијање сарадничких односа са родитељима деце/ученика, чија деца врше или трпе насиље. - Унапређивање методологије за израду функционалног плана превенције насиља и индивидуалног плана заштите деце и ученика. - Јачање компетенција полазника за допринос унапређивању рада Тимa за заштиту деце од насиља, злостављања и занемаривања и Тима за кризне ситуације, кроз сарадњу са унутрашњом и спољашњом заштитном мрежом.

Оспособљеност полазника за препознавање узрока и карактеристика феномена вршњачког насиља, да препознају децу/ученике који трпе насиље у породици и да идентификују механизме за контролу њихових негативних емоција. Полазници ће бити обучени за превентивно и интервентно деловање у циљу смањења вршњачког насиља кроз непосредни васпитно-образовни рад са децом/ученицима и њиховим родитељима. Припремљеност полазника да спроведу законску процедуру у случају насиља, кроз сарадњу са унутрашњом и спољашњом заштитном мрежом. Учесници ће бити оспособљени за израду функционалног индивидуалног плана заштите и методологије појачаног васпитног рада у случајевима насиља и реаговања у кризним ситуацијама.

30

дана: 1
бодова: 8

Бруто износ цене семинара за групу од 30 учесника је 75.000 динара, односно 2.500 динара по учеснику. У цену су урачунати хонорари реализатора, путни трошкови, скрипте за учеснике семинара, трошкови координисања (телефонски рачуни, промоција семинара заинтересованим групама учесника, коришћење додатне хардверске опреме).