Дигитална етика и интелектуално поштење
програм се изводи путем Интернета
Каталошки број програма: 408
Да
Заједница која учи Сазнање, Народних хероја 47/3 , Београд, seminari@zajednicaucenja.edu.rs, 021753024 , 021753024
Славица Јурић, administrator@zajednicaucenja.edu.rs, 021753024, 0659753024, 021753024
општа питања наставе
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у школи
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика
Н2 - компетенције наставника за поучавање и учење
ВДУ2 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за пружање подршке ученицима
Д4 - компетенције директора за праћење и унапређивање рада запослених
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција
П6 Унапређивање дигиталних компетенција и употреба информационо-комуникационих технологија у реализацији образовно-васпитног процеса
Унапређивање информационе и дигиталне писмености (знања, вештина, навика и ставова) у oбласти дигиталних права и етике, с посебним освртом на плагијате, цитирање и етичко коришћење вештачке интелигенције.
-упознати са појмом ауторских права, законским решењима о интелектуалној својини и академској честитости; -разликовати културолошке и етичке перспективе плагијата и типове плагирања; -упознати, поштовати и применити правила и навике дигиталне заједнице у преузимању, цитирању, редизајнирању, креирању, објављивању, лиценцирању веб-садржаја; -разумети улогу и значај генеративне вештачке интелигенције и израдити правила за њено коришћење у настави; -оспособити за организацију и дељење веб-информација, препознавање и проверу плагијата путем наменских веб-алата за проверу плагијата и израду библиографија, постављање лиценци CC; -израдити смернице за превенцију плагијата и етичког коришћења извора знања код ученика на свим образовним ниво
Након обуке очекујемо да полазници : -знају које су предности активног и одговорног учешћа у виртуелној заједници, усвоје њена правила и навике, поштујући себе и свој рад, као и рад и углед других у заједници; -свесни су дигиталних права (преузимање, коришћење, редизајнирање наставних материјала…) и поштују етичке принципе при остваривању тих права. -разумеју како ученици користе веб-изворе и генеративну вештачку интелигенцију и спремни су да поставе правила за њено коришћење, цитирање и навођење; -користе веб-алате за проверу плагијата, израду библиографија и анотација и знају како да их примене у настави; -проактивно делују на превенцији плагирања и развоју и васпитавању интелектуалне честитости на свим образовним нивоима.
30
недеља:
3
бодова:
20
3.200 динара укључује: - домен и хостинга за Мудл - одржавања платформе и комерцијалних веб-алата, поштански и други трошкови -хонорар за реализаторе -трошкови документације (уверења, књиговодствени трошкови)