СТОП ДИСКРИМИНАЦИЈИ У УСТАНОВАМА ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА - ЈЕДНАКИ СМО У РАЗЛИЧИТОСТИ

Каталошки број програма: 29  

Не

Центар за образовање и професионални развој, Текеришка 18А, 11221 Београд, eduscimail@ceoprora.rs, 0114054597

Радован Антонијевић, aa_radovan@yahoo.com, 0114054597, 0638118889

васпитни рад

наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у предшколској установи
медицинска сестра – васпитач
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика

Н3 - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
В1 - компетенције васпитача у непосредном раду са децом
ССПУ4 - компетенције стручних сарадника у ПУ за развијање квалитета реалног програма
ВДУ2 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за пружање подршке ученицима
Д3 - компетенције директора за планирање, организовање и контролa рада установе
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција

П5 Јачање васпитне улоге установе у правцу развоја интеркултуралног образовања, компетенција за демократску културу, укључујући и компетенције за демократску културу у дигиталном свету, моторичких способности ученика, заштите од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, трговине људима, очувања менталног здравља, превенције ризичних облика понашања, каријерног вођења и саветовања ученика, подршке јачању родитељских компетенција, превладавању стреса и развојних криза

Унапређивање компетенција запослених у установама образовања и васпитања за пружање додатне подршку развоју личности ученика, промовисању и развоју антидискриминаторне културе и праксе у установама образовања и васпитања.

- Развијање знања, вештина и ставова полазника о појму, облицима и нивоима дискриминације и сегрегације, као посебно тешком случају дискриминације; - Развијање знања, вештина и ставова полазника за адекватно реаговање у случајевима дискриминаторног понашања или вређања угледа, части и достојанства деце/ученика; - Јачање компетенција полазника за рад у Тиму за заштиту деце/ученика од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања; - Оспособљавање полазника за подршку развоју личности деце/ученика кроз уочавање осетљивих, нарочито ромских група и креирање система подршке за све; - Унапређивање квалитета планирања превентивних и интервентних активности на спречавању дискриминације у установама образовања и васпитања.

По завршетку обуке очекује се да ће полазници бити оспособљени да: адекватно препознају облике дискриминаторног понашања ученика, адекватно реагују у складу са процењеним нивоима дискриминације и препознају сегрегацију као најтежи случај дискриминације. Полазници ће бити у стању да планирају адекватне превентивне и интервентне мере и активности у случају дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања у установама образовања и васпитања. Наведени исходи имају за циљ јачање компетенција за подршку развоју личности деце/ученика у све сложенијем контексту образовно-васпитних установа.

30

дана: 1
бодова: 8

Бруто износ цене семинара за групу од 30 учесника је 75.000 динара, односно 2.500 динара по учеснику. У цену су урачунати хонорари предавача, путни трошкови, скрипте за полазнике семинара, трошкови координисања (телефонски рачуни, маркетинг према заинтересованим групама полазника и коришћење додатне хардверске опреме).