Комуникација, групна динамика и управљање групом у образовању и учењу одраслих

Каталошки број програма: 9  

Не

Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду, Чика Љубина 18-20, 11000 Београд, ipa@f.bg.ac.rs, 0113206261 , 0113282985

Јован Миљковић, ipa@f.bg.ac.rs, 0113206261, 0642864271, 0113282985

васпитни рад

наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
медицинска сестра – васпитач
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика

Н2 - компетенције наставника за поучавање и учење
В2 - компетенције васпитача за развијање сарадње и заједнице учења
ССПУ2 - компетенције стручних сарадника у ПУ за сарадњу и заједништво
ВДУ3 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за комуникацију и сарадњу
Д4 - компетенције директора за праћење и унапређивање рада запослених
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција

П3 Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектна настава)

Унапредити код едукатора/тренера/наставника вештине комуникације, развоја групне динамике и управљања образовном групом одраслих и мотивисати их да користе технике развоја групне кохезивности у образовању и учењу одраслих

Оспособљавање за: - Разумевање развоја групне динамике, њених ефеката на процес образовања и учења одраслих и улоге едукатора/тренера/наставника у развоју групне динамике - Увиђање значаја развоја и подстицања групне кохезивности за успешност процеса образовања и учења одраслих - Примењивање техника асертивне комуникације у образовном раду са одраслима, са нагласком на давању конструктивне повратне информације - Разумевање ефеката сопственог позиционирања едукатора/тренера/наставника у управљању групом на успешност процеса образовања и учења одраслих

По завршетку обуке учесник: - опажа и идентификује процесе у образовној групи и прилагођава процес учења карактеристикама и захтевима ситуације - управља групном динамиком и интервенише у процесима њеног структурирања и развоја - креира атмосферу поверења и припадности групи - решава проблематичне и конфликтне ситуације у групи - користи различите врсте и технике комуникације у организацији и извођењу учења одраслих - користи различите технике активног слушања у комуникацији са полазницима - користи ненасилну и асертивну комуникацију као начин оснаживања полазника у процесу учења - примењује различите методе и технике давања повратне информације - интегрише фазе учења и фазе групне динамике у јединствен процес

25

дана: 2
бодова: 13

Цена по учеснику је 6 300 динара (у цену је укључен ПДВ). Спецификација цене: реализатори – 2 дана x 2 реализатора; организација тренинга; материјал за семинар; таксе Филозофског факултета и Института за педагогију и андрагогију 13%; трошкови ПДВ-а. Освежење и исхрана су у сопственој режији учесника; за реализацију програма ван Београда додају се путни трошкови за два реализатора.