Праћење напредовања и оцењивање постигнућа засновано на исходима у образовању и учењу одраслих
Каталошки број програма: 401
Не
Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду, Чика Љубина 18-20, 11000 Београд, ipa@f.bg.ac.rs, 0113206261 , 0113282985
Јован Миљковић, ipa@f.bg.ac.rs, 0113206261, 0642864271, 0113282985
општа питања наставе
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
медицинска сестра – васпитач
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика
Н2 - компетенције наставника за поучавање и учење
В3 - компетенције васпитача за развијање професионалне праксе
ССПУ3 - компетенције стручних сарадника у ПУ за развијање рефлексивне праксе предшколске установе
ВДУ2 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за пружање подршке ученицима
Д4 - компетенције директора за праћење и унапређивање рада запослених
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција
П2 Процењивање остварености образовног-васпитног рада и постигнућа ученика (праћење напредовања ученика, самовредновање, формативно оцењивање, вршњачко оцењивање)
Оспособљавање едукатора/тренера/наставника за планирање праћења напредовања и оцењивања постигнућа заснованог на исходима и стандардима, примену различитих метода, техника и инструмената за процену напредовања и постигнућа одраслих у процесу учења
Оспособљавање за: - Планирање праћења напредовања и оцењивања заснованог на исходима и коришћење процена постигнућа као алата за развој мотивације одраслих за даље учење - Планирање и дефинисање критеријума праћења напредовања и оцењивања - Иницијалну процену знања и вештина полазника и креирање-пројекцију индивидуалног пута напредовања кроз процес образовања и учења - Коришћење различитих метода, техника и инструмената за праћење напредовања и оцењивање постигнућа одраслих полазника - релевантаних за област и ниво образовања у коме учесници обуке реализују своје програме образовања (основно, средње, опште, стручно, формално, неформално и сл.)
По завршетку обуке учесник: - планира праћење напредовања и оцењивање засновано на исходима и стандардима - планира и дефинише критеријуме праћења напредовања и оцењивања полазника - примењује технику оптималног отежавања у формулисању критеријума оцењивања - примењује различите методе и технике формативног оцењивања - примењује различите методе и технике сумативног оцењивања - користи различите инструменте праћења напредовања и оцењивања полазника - користи портфолио као инструмент процењивања и самопроцењивања
25
дана:
2
бодова:
13
Цена по учеснику је 6 300 динара (у цену је укључен ПДВ). Спецификација цене: реализатори – 2 дана x 2 реализатора; организација тренинга; материјал за семинар; таксе Филозофског факултета и Института за педагогију и андрагогију 13%; трошкови ПДВ-а. Освежење и исхрана су у сопственој режији учесника; за реализацију програма ван Београда додају се путни трошкови за два реализатора.