УСПЕШНА САРАДЊА ПОРОДИЦЕ И ШКОЛЕ ПУТЕМ РОДИТЕЉСКЕ УКЉУЧЕНОСТИ У ДЕЧИЈЕ ОБРАЗОВАЊЕ

Каталошки број програма: 158  

Не

Основна школа "Веселин Маслеша", Кумодрашка 72, masa_jovanovic85@yahoo.com, 0112468123

Наташа Духанај, masa_jovanovic85@yahoo.com, 0652740340, 0638302253

васпитни рад

наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика

Н4 - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу
Д5 - компетенције директора за развој сарадње са родитељима/старатељима, органом управљања, репрезентативним синдикатом и широм заједницом
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција

П5 Јачање васпитне улоге установе у правцу развоја интеркултуралног образовања, компетенција за демократску културу, укључујући и компетенције за демократску културу у дигиталном свету, моторичких способности ученика, заштите од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, трговине људима, очувања менталног здравља, превенције ризичних облика понашања, каријерног вођења и саветовања ученика, подршке јачању родитељских компетенција, превладавању стреса и развојних криза

Професионално оснаживање наставника, директора и стручних сарадника у васпитно-образовној установи за планирање и реализацију ефективне родитељске укључености у дечије образовање.

Препознавање сврхе образовања у савременом друштвеном контексту као и обавеза и одговорности породице и школе; Сагледавање различитих концептуализација односа породице и школе у РС и свету; Проширивање и утврђивање знања о дефинисању односа породице и школе у образовној легислативи Р Србије; Усвајање значења појма родитељска укљученост у дечије образовање - Епштајнова типологија; Сагледавање и проширивање знања о добробитима и изазовима у реализацији активности родитељске укључености у дечије образовање; Усвајање знања, развијање вештина планирања и реализације активности родитељске укључености у дечије образовање; Јачање капацитета и вештина за превазилажење тешкоћа на путу родитељске укључености у дечије образовање.

- Препознати и критички сагледати околности савременог друштвеног контекста које утичу на однос породице и школе; - Усвојити појмове којима се дефинише однос породице и школе у свету и у РС; - Сагледати обавезе и одговорности породице и школе дефинисане легислативом из области образовања у Републици Србији; - Препознати значај и добробити родитељске укључености у дечије образовање; - Усвојити типологију активности родитељске укључености у дечије образовање ауторке Џоис Епштајн; - Сагледати могућности имплементације активности родитељске укључености у живот и рад школе (документа и праксу школе); - Критички сагледати препреке на путу ефективне родитељске укључености у дечије образовање, препознати и усвојити неопходне вештин

30

дана: 1
бодова: 8

Цена по учеснику је 2.000,00 динара, минималан број у групи је 20 полазника. У цену је урачунат радно-потрошни материјал, надокнада реализаторима и њихови путни трошкови до укупно пређених 500 км. За веће удаљености и евентуалне потребе смештаја реализатора накнадно се утврђује додатни износ настао као трошак у конкретном случају.