Процењивање и самопроцењивање постигнућа ученика
Каталошки број програма: 429
Не
Педагошко друштво Србије, Теразије 26, 11000 Београд, drustvo@pedagog.rs, 0112687749
Марија Милинковић, obuke@pedagog.rs, 0668013246, 0668013246
општа питања наставе
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика
Н2 - компетенције наставника за поучавање и учење
Д2 - компетенције директора за руковођење образовно- васпитним процесом у школи
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција
П2 Процењивање остварености образовног-васпитног рада и постигнућа ученика (праћење напредовања ученика, самовредновање, формативно оцењивање, вршњачко оцењивање)
Унапређивање наставничких компетенција за процењивање напредовања ученика и оспособљавање за развој вештина самопроцењивања код ученика
Разумевање различитих функција оцењивања ученика. Оспособљавање учесника за примену различитих врста оцењивања ученика (формативно и сумативно). Оспособљавање за отклањање субјективности у процењивању ученика. Оспособљавање за процењивање у односу на операционализоване предметне исходе, опште међупредметне и специфичне предметне компетенције као ослонца процењивања. Разумевање појма метакогниције, значаја и улоге у развоју ученика. Разумевање важности развоја вештина самопроцењивања учења, постигнућа и напредовања ученика. Оспособљавање учесника за поучавање ученика у различитим вештинама самопроцењивања учења, постигнућа и напредовања.
По завршетку обуке очекује се да су учесници разумели функције оцењивања ученика; да су оспособљени да примењују различите врсте оцењивања (формативно и сумативно); да су оспособљени да уочавају и отклањају субјективност у процењивању ученика; да су оспособљени за процену постигнућа ученика у односу на операционализоване предметне исходе, опште међупредметне и специфичне предметне компетенције; да су разумели важност развоја метакогнитивних вештина ученика; да су оспособљени да поучавају ученике различитим вештинама самопроцењивања учења, постигнућа и напредовања.
30
дана:
1
бодова:
8
Цена по учеснику износи 2000 динара. Цена укључује: хонораре за водитеље, радни и потрошни материјал на семинару, слање предрачуна/рачуна, стављање на ЦРФ, путне трошкове за водитеље, смештај по потреби, израду штампаних уверења и дистрибуцију на адресе школе.