Изазови наставе књижевности у савременом наставном контексту
Каталошки број програма: 671
Не
„Центар за развој образовања ПРАКТИЧНА НАСТАВА“, Мира 36, 11275 Бољевци, cro.prakticnanastava@gmail.com, 0656565601
Владимир Степановић, cro.prakticnanastava@gmail.com, 0621204573, 0656565601
српски језик и књижевност
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
Н1 - компетенције наставника за уже стручну област
П3 Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектна настава)
Циљ програма је да наставници разредне наставе и наставници српског језика и књижевности упознају нове научне и стручне увиде у организацији и реализацији садржаја наставне области Књижевност у оквиру Програма наставе и учења.
Реализација наставних садржаја у складу са реформисаним Програмом наставе и учења. Фактори који утичу на прилагођавање ученика и наставника савременом наставном процесу ‒ корелација, индивидуализација и диференцирана настава. Корелацијско-интеграцијски приступ, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектно учење, језичке игре, групни рад, вршњачка едукација, реализација додатне наставе и слободних наставних активности и ваннаставних активности. Примена индивидуализације и диференцијације на часовима наставне интерпретације књижевних дела.
Полазник семинара ће бити у стању да: ‒ примени на часу оквире садржаја наставне области Књижевност из важећих програма наставе и учења; ‒ ефикасно прилагоди облике рада у функцији мотивисања ученика за читање књижевних дела; ‒ примени у свом раду различите облике приступа учењу у функцији превладавања кризе читања; ‒ повеже и примени традиционална и савремена методичка решења приликом рецепције књижевноуметничког текста; ‒ повеже разредну и предметну наставу Књижевности у основној школи; ‒ повеже наставу Језика и Књижевности у основној и средњој школи кроз различите облике рада; ‒ ефикасно примени корелацијско-интеграцијску наставу у настави књижевности; ‒ подстиче индивидуализацију и диференцијацију у настави књижевности (ИОП 1, 2 и 3)
30
дана:
1
бодова:
8
3000