МЕТОДИКА РАДА СА ДАРОВИТОМ ДЕЦОМ/УЧЕНИЦИМА

Каталошки број програма: 190  

Не

Центар за образовање и професионални развој, Текеришка 18А, 11221 Београд, eduscimail@ceoprora.rs, 0114054597

Радован Антонијевић, aa_radovan@yahoo.com, 0114054597, 0638118889

деца/ученици којима је потребна додатна подршка у образовању

наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у предшколској установи
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика

Н3 - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
В1 - компетенције васпитача у непосредном раду са децом
ССПУ4 - компетенције стручних сарадника у ПУ за развијање квалитета реалног програма
ВДУ2 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за пружање подршке ученицима
Д3 - компетенције директора за планирање, организовање и контролa рада установе
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција

П1 Примена инклузивног и демократског приступа у васпитању и образовању у циљу обезбеђивања квалитетног образовања за све (индивидуализација и диференцијација, превенција осипања из образовања, пружање додатне образовне подршке ученицима из осетљивих група укључујући и подршку преласку ученика на следећи ниво образовања и васпитања, рад са ученицима изузетних способности)

Развијање знања полазника о феномену даровитости, кроз идентификацију и подршку у примени различитих модела образовања и васпитања даровите деце/ученика и унапређивање сарадничких односа са родитељима.

- Упознавање полазника са појмом и феноменом даровитости, карактеристикама, облицима, факторима развоја и исходима даровитости, уобичајеним начинима рада са децом/ученицима и савременим тенденцијама у раду; - Развијање стратегија за унапређивање методичког приступа у раду са даровитом децом/ученицима; - Идентификовање потенцијално даровитог детета/ученика кроз стандардизоване инструменте и протоколе за пружање додатног вида подршке укључујући ИОП -3; - Унапређивање сарадничких односа са родитељима даровите деце/ученика, ради стварања подстицајне средине за учење, праћење и развој.

Полазници ће бити упознати са феноменом даровитости, биће оснажени да разумеју важност идентификације даровите деце за пружање додатне подршке даровитима, укључујући израду ИОП- 3. Развиће вештине за препознавање даровитости код деце у раном израсту, пре поласка у школу. Оспособиће се за коришћење стандардизованих тестова и протокола у процесу идентификовања даровите деце/ученика. Упознаће се са разноврсним методама и савременим облицима рада са даровитом децом/ученицима. Полазници ће бити информисани о примерима добре праксе у раду са даровитима. Развиће стратегије за унапређење сарадничких односа са родитељима даровите деце/ученика.

30

дана: 1
бодова: 8

Бруто износ цене семинара за групу од 30 учесника је 75.000 динара, односно 2.500 динара по учеснику. У цену су урачунати хонорари реализатора, путни трошкови, скрипте за учеснике семинара, трошкови координисања (телефонски рачуни, промоција семинара заинтересованим групама учесника, коришћење додатне хардверске опреме).