Књижевни текстови као алат у васпитању

Каталошки број програма: 681  

Не

Друштво учитеља Београда, Дечанска 6/III, 11103 Београд 4, drustvouciteljabg@gmail.com, 0113245385, 0113239697 , 0113239697

Милена Жерјал, milena.zerjal@drustvoucitelja-bg.edu.rs, 0113245385, 0648605479, 0113239697

српски језик и књижевност

наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)

Н3 - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција

П5 Јачање васпитне улоге установе у правцу развоја интеркултуралног образовања, компетенција за демократску културу, укључујући и компетенције за демократску културу у дигиталном свету, моторичких способности ученика, заштите од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, трговине људима, очувања менталног здравља, превенције ризичних облика понашања, каријерног вођења и саветовања ученика, подршке јачању родитељских компетенција, превладавању стреса и развојних криза

Оснаживање и унапређивање компетенција наставника у креирању нових приступа у раду, комуникацији и сарадњи са ученицима, са сврхом подизања квалитета васпитног процеса уз уважавање развојних потреба, способности и интересовања ученика.

• Јачање комептенција наставника у области васпитног рада са ученицима, с акцентом на освешћивање и контролу осећања, вештина ненасилне, асертивне комуникације и конструктивног решавања проблем – ситуација. • Подстицање и надахњивање наставника за коришћење иновативних начина обраде књижевних текстова и повезивање њихових садржаја са свакодневним животом ученика. • Оснаживање наставника у примени интегративног и тематског планирања ради целовитог доживљаја теме и учешћа свих ученика у настави. • Подршка наставницима да употребе естетски, педагошки и психолошки потенцијал текстова у развоју ставова, врлина и вредности код ученика. • Препознавање значаја читања за подршку у развоју ученика и прихватање поука и мудрости.

Наставници препознају васпитну функцију књижевних текстова и емотивни доживљај читања; спремни су и мотивисани да исте користе за васпитно деловање, развој личности ученика и атмосфере у школи. Надахнути и особљени наставници за савремено прихватање и коришћење књижевних текстова у функцији васпитања. Мотивисани наставници да развијају своје и ученичке компетенције. Оснажени наставници за коришћење иновативних начина у обради књижевних текстова, за примену интегративног и тематског планирања уз активирање свих ученика у настави. Спремни да користе књижевне текстове као занимљив креативни материјал за практичан рад у оквиру наставе обавезних,изборних и ваннаставних активности. Препознају значај читања за подршку у целокупном развоју ученика

30

дана: 1
бодова: 8

2500 динара по учеснику за групу од 30 учесника. Спецификација цене: надокнада реализаторима, трошкови оргнизатора програма, радно – потрошни материјал; Путни трошкови и смештај се додатно наплаћују.