Раст и развој деце кроз препознавање и правилно усмеравање њихових капацитета и способности
Каталошки број програма: 26
Не
Центар за стручно усавршавање у образовању Лесковац, Лесковачког одреда бр.6, csuleskovac@gmail.com, 016214555 , 016214555
Лидија Крстић Стојичић, lidija@csuleskovac.edu.rs, 016214555, 0668558565, 016214555
васпитни рад
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у предшколској установи
медицинска сестра – васпитач
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
директор/помоћник директора
Н3 - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
В1 - компетенције васпитача у непосредном раду са децом
ССПУ2 - компетенције стручних сарадника у ПУ за сарадњу и заједништво
Д4 - компетенције директора за праћење и унапређивање рада запослених
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција
П4 Унапређивање стручних, предметно-методичких, педагошких и психолошких знања запослених у образовању
Унапређивање и надоградња постојећих знања и вештина наставника за психичко стање детета, евентуалну помоћ и усмеравање ка педагошко-психолошкој служби. Усавршавање способности и знања о психoлошким компетенцијама наставника и ученика.
Процењивање и индивидуално унапређивање знања наставника о свим фазама развоја деце, задацима свих развојних фаза и о евентуалним грешкама, а самим тим и каснијим проблемима у животу, функционисању и учењу. Информисање наставника о понашању детета које припада датом типу личности, начинима и могућностима како да се наставници носе са тим и како да искористе специфичне карактеристике (црте) личности за ефикасно учење, а на крају за ефикасну наставу и даље усмеравање детета. Информисање и разумевање наставника шта су психолошке компетенције и зашто су битне за психички живот, развој и учење. Унапређивање знања наставника о психичком здрављу и раном развоју деце, са посебним акцентом на учење и на ефикасност наставе.
Након завршене обуке учесници ће бити у стању да: - препознају, разумеју и објасне тренутно психичко стање детета - помогну детету у складу са својим способностима и могућностима и да препознају када да дете усмере ка психолошко педагошкој служби - реше горуће проблеме на самом часу или на часовима одељенског старешине, не нарушавајући психичко здравље детета и не ометајући наставу - поштујући своје и ставове деце, као и њихове границе, приближе деци тему на часу и да успеју да одрже комуникацију на демократском нивоу - схвате и примене знања о психолошким компетенцијама, које ће детаљно и на посебан начин бити представљене на обуци, а које су врло важне за психички живот особе, комуникацију како у учионици, тако и између колега.
30
дана:
1
бодова:
8
2.300,00 динара. У цену су урачунати: хонорари реализатора програма, порези и доприноси на ауторски хонорар, радни материјал.