Примена мисаоних експеримената у настави
Каталошки број програма: 368
Не
Центар за промоцију науке, Краља Петра 46, djanosevic@cpn.rs, 0112400260, 0691220319
Дарије Јаношевић, djanosevic@cpn.rs, 0112400260, 0691220319
општа питања наставе
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
Н2 - компетенције наставника за поучавање и учење
П3 Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектна настава)
Упућивање наставника у садржај мисаоних експеримената у најширем дијапазону научних дисциплина и њихову употребу и примену у настави.
Подизање компетенција наставника о мисаоним експериментима у науци и филозофији и њиховом значају у процесу учења; обука наставника за коришћење техника мисаоне експериментације у овладавању кључним појмовима релевантних (фундаменталних) научних дисциплина; долажење до нових сазнања у ситуацијама у којима су класични емпиријски експерименти немогући и недовољни и развијање креативне имагинације у формулисању и разумевању научних хипотеза и теорија на часу (обухваћених постојећим наставним програмом); развијање наративног приступа хипотезама и теоријама из природних и друштвених наука у циљу ефикаснијег преношења и усвајања градива као и повезивања садржаја из различитих наставних предмета.
Полазници су упућени у најзначајније и историјски најутицајније мисаоне експерименте који су трасирали модерни ток развоја људског сазнања, као што су Ајнштајнови, Витгенштајнови, Шредингерови или Њутнови, али и антички од темељног општеобразовног значаја. Уз њихову помоћ и ефикасно коришћење у наставном процесу полазници ће бити обучени за најсавременије методе научне комуникације. Полазници ће бити оспособљени да код ученика развију облике стваралачке имагинације која је данас незаобилазна у стицању нових сазнања, овладавању новим појмовима како у природним, тако и у друштвеним наукама, критичком мишљењу и разумевању савременог света.
30
дана:
1
бодова:
8
2500 динара по учеснику семинара. Надокнада ауторима и реализаторима, путни трошкови, блок за писање и оловка, оброк и освежење за полазнике семинара, израда, штампа и слање уверења.