Тело и стрес: практична обука наставника за препознавање и превазилажење психосоматских симптома
Каталошки број програма: 239
Не
Удружење Креативни учитељи, Војвођанска 115/16, 11073 Нови Београд, kreativniucitelji@gmail.com, 0641357278, 0112280932
Момчило Степановић, momcilo.skolabs@gmail.com, 0641357278, 0641357278
здравствено васпитање
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у предшколској установи
медицинска сестра – васпитач
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика
Н3 - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
В1 - компетенције васпитача у непосредном раду са децом
ССПУ5 - компетенције стручних сарадника у ПУ за властито професионално деловање и професионални развој
ВДУ2 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за пружање подршке ученицима
Д4 - компетенције директора за праћење и унапређивање рада запослених
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција
П5 Јачање васпитне улоге установе у правцу развоја интеркултуралног образовања, компетенција за демократску културу, укључујући и компетенције за демократску културу у дигиталном свету, моторичких способности ученика, заштите од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, трговине људима, очувања менталног здравља, превенције ризичних облика понашања, каријерног вођења и саветовања ученика, подршке јачању родитељских компетенција, превладавању стреса и развојних криза
Унапређивање компетенција полазника за препознавање одговора тела на стресне ситуације на послу и обучавање за сврсисходан начин реаговања употребом техника и вежби заснованих на Александар техници и Фелденкрајс методи.
Разумевање утицаја стреса на тело и физичке симптоме које узрокује. Оспособљавање полазника да препознају како стрес утиче на тело и које физичке симптоме изазива, са циљем да боље разумеју стрес и управљају својим реакцијама. Препознавање одговора тела на стресне ситуације на радном месту. Уочавање и разумевање статичког физичког оптерећења на послу. Обучавање за довођење у везу телесних реакција са доживљајем стреса. Развијање стратегија за управљање стресом. Практична примена знања у свакодневном раду. Унапређење самопоуздања у управљању стресом. Развијање рвесности о значењу препознавања и реаговања на психосоматске симптоме. Оснаживање превентивних капацитета у борби са стресом.
Очекује се да ће учесници: - стећи знања и вештине које ће им омогућити да препознају и ефикасно управљају стресом на послу, да кроз примену усвојених вештина умање учесталост и интензитет симптома стреса; - бити оспособљени да препознају почетне симптоме стреса, реагују на време и умање могућност за развој озбиљнијих здравствених проблема; - бити обучени да користе проактивние и превентивние стратегије за управљање стресом; - унапредити способност суочавања са стресним ситуацијама на радном месту; - унапредити своје превентивне стратегије за здравији професионални и лични живот; - настојати да негују здравије животне навике, оснажују менталне отпорности и самопоуздање, смање одсуство са посла.
30
дана:
1
бодова:
8
Цена: 3.000,оо динара по полазнику уз услов да група броји од 24 до 30 полазника. Спецификација цене обуке по полазнику: - бруто хонорари реализатора, путни трошкови и трошкови радног материјала 2.500 динара. - административни трошкови, уношење и обрада података: 500 динара.