Асертивна комуникација у образовној пракси

Каталошки број програма: 115  

Не

Центар за психолошки и каријерни развој - ХАБИТУС, Владе Зечевића 18/12, 15300 Лозница, vs.mirjana.nikolic@gmail.com, 063353625, 0157881992

Мирјана Николић, office@habitus.rs, 0157881992, 063353625

васпитни рад

наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у предшколској установи
медицинска сестра – васпитач
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика

Н4 - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу
В2 - компетенције васпитача за развијање сарадње и заједнице учења
ССПУ2 - компетенције стручних сарадника у ПУ за сарадњу и заједништво
ВДУ3 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за комуникацију и сарадњу
Д5 - компетенције директора за развој сарадње са родитељима/старатељима, органом управљања, репрезентативним синдикатом и широм заједницом
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција

П4 Унапређивање стручних, предметно-методичких, педагошких и психолошких знања запослених у образовању

Развијање постојећих и стицање нових компетенција запослених у образовању за асертивну комуникацију и унапређивање интерперсоналних односа са децом/ученицима, родитељима, колегама и другим учесницима васпитнообразовног процеса

Оспособљавање учесника да разумеју и разликују различите стилове комуникације, и њихов утицај на грађење односа у васпитној групи/одељењу, у тиму запослених, у комуникацији са родитељима, да познају и примењују асертивна права. Стицање нових и развијање постојећих компетенција запослених у образовању за препознавање ситуација у којима не комуницирају асертивно, препознавање разлога и последица неасертивности. Стицање знања о типовима асертивности, усвајање вештина одговора на манипулацију и решавања проблема у различитим интерперсоналним односима. Унапређивање вештина потребних за адекватно упућивање похвале, критике и давање повратне информације учесницима васпитнообразовног процеса

Очекује се да ће учесници: Познавати различите стилове у комуникацији, разумети заначај асертивне комуникације за развијање квалитетних интерперсоналних односа у раду са децом/ученицима, колегама, родитељима, и другима са којима ступају у интерперсоналне односе. Моћи да идентификују ситуације у којима не комуницирају асертивно, разлоге неасертивности, те евентуалне последице. Савладати технике асертивности и моћи да их примене у различитим односима, знати адекватно да реагују на манипулацију. Умети да упуте и приме похвалу и критику, дају адекватну повратну информацију учесницима васпитнообразовног процеса. Бити оснажени да самопоуздано реагују, превенирају конфликте, боље тимски сарађују, утичу на позитивну климу у групи/одељењу.

30

дана: 1
бодова: 8

Цена по учеснику је 3 500 динара - нето (укупна цена обуке је 105 000 динара); у цену је укључен ауторски хонорар за аутора програма и хонорари за реализаторе програма; цена превоза реализатора, организације семинара и послужење спадају у трошак установе која организује семинар