Стратегије подршке деци са тешкоћама у претчиталачким вештинама и вештинама читања
Каталошки број програма: 168
Не
Учитељски факултет у Призрену са привременим седиштем у Лепосавићу Универзитета у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, Немањина бб. 38218 Лепосавић, ufp@pr.ac.rs, 02884164
Снежана Перишић, snezana.perisic@pr.ac.rs, 02884164, 0607191316
деца/ученици којима је потребна додатна подршка у образовању
наставник разредне наставе
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
васпитач у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
Н2 - компетенције наставника за поучавање и учење
В1 - компетенције васпитача у непосредном раду са децом
ССПУ3 - компетенције стручних сарадника у ПУ за развијање рефлексивне праксе предшколске установе
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција
П1 Примена инклузивног и демократског приступа у васпитању и образовању у циљу обезбеђивања квалитетног образовања за све (индивидуализација и диференцијација, превенција осипања из образовања, пружање додатне образовне подршке ученицима из осетљивих група укључујући и подршку преласку ученика на следећи ниво образовања и васпитања, рад са ученицима изузетних способности)
Стицање и унапређивање компетенција полазника за пружање подршке деци са тешкоћама у пречиталачким вештинама и ученицима са тешкоћама у читању.
- Усвајање и проширивање знања полазника о пречиталачким вештинама и вештинама читања; - Упознавање полазника са начином процене пречиталачких вештина и читања и препознавањем деце, односно ученика са тешкоћама у овим вештинама; - Упознавање полазника са стратегијама за развој и унапређивање пречиталачких и читалачких вештина код деце, односно ученика, као и са креирањем и реализацијом програма подршке деци/ученицима са тешкоћама у овим вештинама, у оквирима Нових основа програма „Године узлета“, односно у првом циклусу основношколског образовања; - Упознавање полазника са начином праћења и евалуације програма подршке деци/ученицима са тешкоћама у пречиталачким вештинама, односно вештинама читања.
По завршетку обуке очекује се да ће учесници проширити своја теоријска знања о пречиталачким и читалачким вештинама. Полазници ће бити оспособљени за препознавање тешкоћа у пречиталачким вештинама у предшколском узрасту и тешкоћа у читању у млађем школском узрасту, као и за подстицај развоја пречиталачких вештина и пружање подршке деци са тешкоћама у читању, негујући инклузивније и подстицајније окружење за учење. Полазници ће бити у стању да прате и процењују ефекте креираних програма подршке. Очекивани исходи обуке огледаће се и у методичком унапређењу наставе читања и педагошким оквирима подршке у оквиру позитивне школске климе.
30
дана:
1
бодова:
8
Цена по учеснику је 4.000,00 динара. У цену је урачуната надокнада предавачима. За групу од 30 учесника цена је 120.000,00 динара.