Перспективе и изазови примене генеративне вештачке интелигенције у образовању
Каталошки број програма: 365
Не
Центар за промоцију науке, Краља Петра 46, djanosevic@cpn.rs, 0112400260, 0691220319
Дарије Јаношевић, djanosevic@cpn.rs, 0112400260, 0691220319
општа питања наставе
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
Н2 - компетенције наставника за поучавање и учење
П6 Унапређивање дигиталних компетенција и употреба информационо-комуникационих технологија у реализацији образовно-васпитног процеса
Упућивање наставника у етичке и практичне изазове примене генеративне вештачке интелигенције у образовању, нарочито четботова за генерисање текста, и оспособљавање да подстакну ученике да критички промисле и осмисле корисну употребу ове технологије.
Упућивање наставника у начин функционисања генеративне вештачке интелигенције како би се боље разумела ограничења њене употребе, нарочито у контексту српског језика који је ниско-ресурсни. Језици попут српског немају доступне велике дигитализоване базе података, те је њихова културно-језичка аутономија угрожена у дигиталној сфери. Развијање одговорног и интерактивног приступа генеративној вештачкој интелигенцији кроз упознавање са друштвену игром и радионицом „Препознај фалсификат!“ развијеним у оквиру међународног пројекта TechEthos. Стицање неопходних компетенција за препознавање потенцијалних ризика и недостатака генеративне вештачке интелигенције, посебно у погледу пристрасности и недостатка језичког садржаја за српски језик.
Подизање компетенција наставника за сагледавање практичних и етичких изазова примене четботова у образовању, како би могли да усмере ученике који све чешће користе овакве алате за израду задатака или као помоћ у савладавању градива, али и за процену тога да ли ови алати уопште могу и у којој мери да измене устаљене педагошке праксе. Подстицање аргументованог артикулисања ставова и личних етичких вредности путем ангажованог и интерактивног тражења одговора на то треба ли и у ком контексту примењивати технологију обраде природног језика у образовању. Подизање свести о значају дигиталног очувања културне баштине.
30
дана:
1
бодова:
8
2500 динара по учеснику семинара. Надокнада ауторима и реализаторима, путни трошкови, блок за писање и оловка, оброк и освежење за полазнике семинара, израда, штампа и слање уверења.