Механизми управљања стресом и спречавања сагоревања у образовно-васпитним установама

Каталошки број програма: 253  

Не

БОЈАН ГРУЈИЋ ПР ШКОЛА КРЕАТИВНИХ ВЕШТИНА ЈАГОДИНА, Светозара Марковића 2Л/7, Јагодина, Србија, skolakreativnih@gmail.com, 0600226848, 0600226849

Бојан Грујић, skolakreativnih@gmail.com, 0358101898, 0600226848

здравствено васпитање

наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у предшколској установи
медицинска сестра – васпитач
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика

Н4 - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу
В2 - компетенције васпитача за развијање сарадње и заједнице учења
ССПУ2 - компетенције стручних сарадника у ПУ за сарадњу и заједништво
ВДУ3 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за комуникацију и сарадњу
Д4 - компетенције директора за праћење и унапређивање рада запослених
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција

П5 Јачање васпитне улоге установе у правцу развоја интеркултуралног образовања, компетенција за демократску културу, укључујући и компетенције за демократску културу у дигиталном свету, моторичких способности ученика, заштите од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, трговине људима, очувања менталног здравља, превенције ризичних облика понашања, каријерног вођења и саветовања ученика, подршке јачању родитељских компетенција, превладавању стреса и развојних криза

Јачање компетенција запослених у установама образовања и васпитања за развој статегија за превладавање стреса и бољег разумевања узрока, симптома и последица сагоревања у професији наставника и васпитача.

-Јачање компетенција запослених за препознавање почетних симптома стреса, разликовање стреса и изгарања на раду и разумевање узрока сагоревања у професији наставника и васпитача; - Развијање стратегија запослених за превладавање стресних ситуација на послу у односима са колегама, децом/ученицима и њиховим родитељима; - Оспособљавање полазника за креирање плана превенције сагоревања у наставничкој и васпитачкој професији, у функцији очувања менталног здравља; - Промовисање културе бриге о менталном здрављу у циљу развијања механизама за самопомоћ и управљање стресом; - Унапређивање квалитета међуљудских односа како би заштитили себе и друге од последица стреса и сагоревања.

По завршетку обуке очекује се да ће полазници бити оспособљени да: адекватно препознају симптоме стреса, узроке настајања и сагоревања у професији наставника и васпитача; развијају механизме управљање стресом и превладавања сагоревања у установама образовања и васпитања; планирају адекватне превентивне и интервентне активности на нивоу својих установа у циљу очувања и заштите менталног здравља. По завршеној обуци, полазници ће бити у стању да праве разлику између стреса и изгарања на раду и унапреде квалитет сарадње и међуљудских односа у спровођењу мера превенције и превазилажења стреса.

30

дана: 1
бодова: 8

Бруто износ цене семинара за групу од 30 учесника је 75.000 динара, односно 2.500 динара по учеснику. У цену су урачунати хонорари реализатора, скрипте за учеснике семинара, трошкови координисања (телефонски рачуни, промоција семинара заинтересованим групама учесника, коришћење додатне хардверске опреме).