ВАСПИТНА УЛОГА НАСТАВНИКА КАО ПРЕВЕНТИВА У КРЕИРАЊУ БЕЗБЕДЕНОГ ШКОЛСКОГ ОКРУЖЕЊА - програм обуке за поступања запослених у установи у склади са овлашћењима и надлежностима
Каталошки број програма: 75
Не
Друштво учитеља Београда, Дечанска 6/III, 11103 Београд 4, drustvouciteljabg@gmail.com, 0113245385, 0113239697 , 0113239697
Милена Жерјал, milena.zerjal@drustvoucitelja-bg.edu.rs, 0113245385, 0648605479, 0113239697
васпитни рад
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
Н3 - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
Д2 - компетенције директора за руковођење образовно- васпитним процесом у школи
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција
П5 Јачање васпитне улоге установе у правцу развоја интеркултуралног образовања, компетенција за демократску културу, укључујући и компетенције за демократску културу у дигиталном свету, моторичких способности ученика, заштите од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, трговине људима, очувања менталног здравља, превенције ризичних облика понашања, каријерног вођења и саветовања ученика, подршке јачању родитељских компетенција, превладавању стреса и развојних криза
Унапређење квалитета васпитног рада у школама изградњом компетенција запослених за планирање, спровођење и вредновање активности усмерених на превенцији, безбедности кроз превентивне активности.
- боље разумевање и већа осетљивост наставника, стручних сарадника и директора за значај васпитног деловања у школи -унапређење знања и вештина запослених у школи за препознавање и адекватно правовремено поступање у процесу васпитања кроз разне превентиве активности - упознавање запослених у школи са конкретним ситуацијама и примерима из праксе и усвајање основних знања и вештина потребних за благовремено ефективно и ефикасно поступање -сензибилизација учесника за улогу и значај тимског рада у спровођењеу активности на тему -оснаживање наставника да развијају односе сарадње са ученицима и родитељима засноване на поверењу
По завршетку обуке очекује се да учесници: - шта је улога наставника а шта улога родитеља у васпитању деце - познају главне појмове који се односе на васпитање и упознају кораке у поступању - познају у основним цртама законе, правилнике, протоколе који регулишу ову област и разумеју њихов практични значај -разумеју улоге и одговорности различитих актера и процедуре у креирању васпитнања -познају основе програма превенције који се примењују у школи (правила понашања, радионице, Форум театар) и конкретне методе и технике превентивног рада -умеју да идентификују облике понашања ученика као и ниве непримереног понашања, предложе мере и израде оперативни план заштите - умеју квалитетно и конструктивно да сарађују са родитељима и колегам.
30
дана:
1
бодова:
8
Цена по учеснику 4950,00 динара. Спецификација цене: надокнада реализаторима, трошкови организације која подржава програм, радно-потрошни материјал. Путни трошкови и смештај се додатно наплаћују.