Усавршавање комуникацијске компетентности

Каталошки број програма: 125  

Не

Институт за педагошка истраживања, Добрињска 11/3, sekretar@ipisr.org.rs, 0112658439 , 0112658439

Николета Гутвајн, sekretar@ipisr.org.rs, 0112658439, 0644136749

васпитни рад

наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у предшколској установи
медицинска сестра – васпитач
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика

Н4 - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу
В2 - компетенције васпитача за развијање сарадње и заједнице учења
ССПУ2 - компетенције стручних сарадника у ПУ за сарадњу и заједништво
ВДУ3 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за комуникацију и сарадњу
Д5 - компетенције директора за развој сарадње са родитељима/старатељима, органом управљања, репрезентативним синдикатом и широм заједницом
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција

П5 Јачање васпитне улоге установе у правцу развоја интеркултуралног образовања, компетенција за демократску културу, укључујући и компетенције за демократску културу у дигиталном свету, моторичких способности ученика, заштите од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, трговине људима, очувања менталног здравља, превенције ризичних облика понашања, каријерног вођења и саветовања ученика, подршке јачању родитељских компетенција, превладавању стреса и развојних криза

Унапређивање знања, ставова и вештина наставника, васпитача, стр. сарадника и директора у домену вербалне и невербалне комуникације, а у функцији развијања сарадничких односа, превенирања и решавања конфликтних ситуација у васпитно-образовном процесу

Упознавање са теоријом учења социјалног понашања (А. Бандуре) Упознавање са значајем који лична уверења имају за међуљудске односе Упознавање са феноменом ирационалних уверења (неконструктивна и деструктивна уверења (постулати Рaцио-емоционалне-бихејвиоралне теорије и терапије) која представљају препреке за квалитетну комуникацију и успешан васпитни рад са децом и младима: морајући захтеви, изједначавање понашања са личношћу, црно-бело мишљење и претеране генерализације Упознавање са различитим облицима реаговања у конфликтима: пасивно, агресивно и асертивно Упознавање са правилима емпатијске и асертивне комуникације Усавршавање вештина емпатијске и и асертивне вербалне и невербалне комуникације Усавршавање вештина активног слушања

Учесници ће разумети значај који квалитет комуникације између свих актера у васпитнообразовном процесу има за развој деце и младих. Учесници ће знати и разумети основна правила конструктивне, емпатијске вербалне и невербалне комуникације. Учесници ће разумети значај личних имплицитних уверења за комуникацију, препознаће и преиспитати нека од сопствених неконструктивних уверења која им ометају комуникацију са ученицима, колегама и родитељима. Учесници ће унапредити вештине активног слушања и умети да препознају значење невербалних порука које су важне за конструктивну комуникацију са ученицима, колегама и родитељима.

30

дана: 1
бодова: 8

Цена по учеснику је 1700 динара; плус 10% материјални трошкови за уставнову која подржава семинар (ИПИ); плус путни трошкови (две повратне карте за реализаторе семинара, ако се обука одржава ван Београда).