Инклузија у пракси
Каталошки број програма: 216
Не
Савез учитеља Републике Србије, Дечанска 6/III, 11000 Београд, surs@surs.org.rs, 0113245385 , 0113239697
Марија Максимовић, marija.maksimovic@surs.org.rs, 0113245385, 0646445378, 0113239697
деца/ученици којима је потребна додатна подршка у образовању
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање одраслих
наставник изборних и факултативних програма/предмета
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
Н3 - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција
П1 Примена инклузивног и демократског приступа у васпитању и образовању у циљу обезбеђивања квалитетног образовања за све (индивидуализација и диференцијација, превенција осипања из образовања, пружање додатне образовне подршке ученицима из осетљивих група укључујући и подршку преласку ученика на следећи ниво образовања и васпитања, рад са ученицима изузетних способности)
Унапређивање компетенција полазника за спровођење инклузивног образовања, препознавање деце којој је потребна додатна подршка и израда плана подршке.
Сензибилисање полазника за инклузивно образовање. Подстицање учесника на примену знања о диференцијацији и индивидуализацији у процесу поучавања. Сензибилисање полазника за препознавање и идентификовање специфичности код деце. Оспособљавање полазника за израду индивидуалних образовних планова. Избор метода рада сходно потребама и могућностима деце, ослањајући се на индивидуализован приступ; Подстицање полазника на формирање вршњачке мреже за подршку ученицима којима је потребна. Оснаживање полазника за квалитетно праћење напредовања ученика.
Учесници ће: - своја знања о диференцијацији и индивидуализацији у процесу поучавања ставити у функцију квалитетног планирања рада; - бити сензибилисани да у свом окружењу препознају и идентификују децу која имају одређене специфности и којима је потребна додатна подршка; - бити оспособљени за израду ИОП-а; - бити подстакнути да користе наставне и ваннаставне активности у сврху напретка развоја деце; - бити оснажени за избор метода и техника рада у складу са индивидуалним приступом; - бити сенибилисани да стварају заједнице учења кроз формирање вршњачке мреже за подршку ученицима којима је потребна; - бити оснажени за квалитетно праћење напредовања ученика.
30
дана:
1
бодова:
8
За групу од 30 учесника, цена по учеснику износи 1.800,00 динара и обухвата надокнаде реализаторима, радно-потрошни материјал и трошкове организације обуке. Трошкови пута и смештаји реализатора, као и хране и освежења на обуци нису укључени у наведену цену.