Образовни циљеви и исходи и карактеристике учења одраслих
Каталошки број програма: 397
Не
Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду, Чика Љубина 18-20, 11000 Београд, ipa@f.bg.ac.rs, 0113206261 , 0113282985
Јован Миљковић, ipa@f.bg.ac.rs, 0113206261, 0642864271, 0113282985
општа питања наставе
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у предшколској установи
медицинска сестра – васпитач
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика
Н2 - компетенције наставника за поучавање и учење
В2 - компетенције васпитача за развијање сарадње и заједнице учења
ССПУ2 - компетенције стручних сарадника у ПУ за сарадњу и заједништво
ВДУ3 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за комуникацију и сарадњу
Д4 - компетенције директора за праћење и унапређивање рада запослених
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција
П3 Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектна настава)
Оспособљавање за планирање активности образовања одраслих, прилагођено карактеристикама одраслих људи и засновано на образовним циљевима и исходима
Оспособљавање учесника за: - Разумевање карактеристика одраслости од значаја за учење и образовање; - Примену теоријских постулата и принципа учења значајних за образовање и учење одраслих; - Уважавање концепта искуственог и интерактивног учења у процесу планирања; - Формулисање образовних циљева и исхода и заснивање планирања образовања на њима; - Креирање образовног окружења које погодује учењу одраслих, а које је прилагођено контексту, карактеристикама полазника и образовним циљевима и исходима; - Разумевање елемената образовног програма за одрасле; - Разумевање образовног циклуса и места и улоге планирања у њему; - Идентификовање ресурса неопходних за реализацију образовних циљева и исхода; - Планирање на микродидактичком нивоу
По завршетку обуке учесник је оспособљен да: - планира активности учења у складу са андрагошким принципима и особеностима учења одраслих - планира извођење образовне активности засноване на исходима - формулише циљеве и исходе учења на нивоу јединица учења - креира јединице учења прилагођене учењу одраслих и осмишљава дидактично‐методички поступак за активно учешће полазника у процесу обуке - примењује модел интерактивног, искуственог и мешовитог учења у реализацији активности учења - креира ситуације учења и интеракцију међу полазницима на основу особености учења одраслих - управља индивидуалним разликама у учењу с обзиром на различите стилове учења полазника у групи - израђује материјале за учење укључујући и материјале за ИКТ.
25
дана:
2
бодова:
13
Цена по учеснику је 6 300 динара (у цену је укључен ПДВ). Спецификација цене: реализатори – 2 дана x 2 реализатора; организација тренинга; материјал за семинар; таксе Филозофског факултета и Института за педагогију и андрагогију 13%; трошкови ПДВ-а. Освежење и исхрана су у сопственој режији учесника; за реализацију програма ван Београда додају се путни трошкови за два реализатора.