Мотивисање одраслих на учење и фактори ометања у образовању одраслих
Каталошки број програма: 396
Не
Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду, Чика Љубина 18-20, 11000 Београд, ipa@f.bg.ac.rs, 0113206261 , 0113282985
Јован Миљковић, ipa@f.bg.ac.rs, 0113206261, 0642864271, 0113282985
општа питања наставе
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у предшколској установи
медицинска сестра – васпитач
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика
Н2 - компетенције наставника за поучавање и учење
В2 - компетенције васпитача за развијање сарадње и заједнице учења
ССПУ2 - компетенције стручних сарадника у ПУ за сарадњу и заједништво
ВДУ3 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за комуникацију и сарадњу
Д4 - компетенције директора за праћење и унапређивање рада запослених
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција
П4 Унапређивање стручних, предметно-методичких, педагошких и психолошких знања запослених у образовању
Оспособљавање едукатора/ тренера/ наставника за креирање подстицајне климе за учење, идентификовање мотива полазника да се укључе у образовање и активно учествују у процесу и за препознавање и уклањање баријера за партиципацију у образовању и учењу
Оспособљавање учесника за: Разумевање сопствене улоге у вођењу емоција, стварању позитивне климе за учење, подстицање одраслих на учење и редукцију баријера Разумевање активирајућих и деактивирајућих емоција у процесу учењу Препознавање емоција својих полазника и њихову регулацију Примену принципа мотивисаности одраслих полазника Примену теорија мотивације одраслих за учење Идентификовање мотива полазника за укључивање у процес учења и остајање у њему Примену одређених метода и техника које подстичу одрасле на учење Идентификовање баријера одраслих за укључивање Израду стратегију за ублажавање или уклањање баријера одраслих полазника
По завршетку обуке учесник: -примењује кључнe теорије и принципe мотивације у настави и учењу одрaслих; -креира подстицајно окружење и ситуације за учење одраслих; -управља мотивацијом за учење одрacлих и користи је као механизам унапређења постигнућа, креативности, промене понашања и превенције осипања полазника из процеса наставе и учења; -идентификује мотиве и разлоге партиципације одраслих у образовању и учењу и користи их као позитивне детерминанте и модификаторе учења; -оспособљава и мотивише полазнике за самocтално учење; -идентификује баријере у учењу са којима се суочавају различити полазници; -развија стратегије и начине уклањања или редукције баријера код полазника и мотивише их за учење;
25
дана:
2
бодова:
13
Цена по учеснику је 6 300 динара (у цену је укључен ПДВ). Спецификација цене: реализатори – 2 дана x 2 реализатора; организација тренинга; материјал за семинар; таксе Филозофског факултета и Института за педагогију и андрагогију 13%; трошкови ПДВ-а. Освежење и исхрана су у сопственој режији учесника; за реализацију програма ван Београда додају се путни трошкови за два реализатора.