ДЕТЕ У ИНКЛУЗИЈИ – КАКО ГА РАЗУМЕТИ И ПОДРЖАТИ КРОЗ ПРИМЕНУ КВАЛИТЕТНО ОБЛИКОВАНОГ ИОП-А
Каталошки број програма: 186
Не
Отворена просветна иницијатива, Кнеза Лазара Л2 лок16, opisrbije@gmail.com, 0638249999, 0358155444
Братислав Филиповић, opisrbije@gmail.com, 0358155444, 0638249999
деца/ученици којима је потребна додатна подршка у образовању
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у предшколској установи
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика
Н3 - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
В1 - компетенције васпитача у непосредном раду са децом
ССПУ2 - компетенције стручних сарадника у ПУ за сарадњу и заједништво
ВДУ2 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за пружање подршке ученицима
Д4 - компетенције директора за праћење и унапређивање рада запослених
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција
П1 Примена инклузивног и демократског приступа у васпитању и образовању у циљу обезбеђивања квалитетног образовања за све (индивидуализација и диференцијација, превенција осипања из образовања, пружање додатне образовне подршке ученицима из осетљивих група укључујући и подршку преласку ученика на следећи ниво образовања и васпитања, рад са ученицима изузетних способности)
Стицање вештина за препознавање специфичних образовних потреба ученика са тешкоћама у развоју и пружање подршке кроз ефикасне и прилагођене образовне стратегије имплементиране у ИОП.
- Упознавање полазника са законском регулативом и правима ученика са тешкоћама на индивидуализацију и ИОП - Упознавање полазника са уобичајеним карактеристикама ученика са сметњама у развоју или ученика са потешкоћама у учењу - Сензибилисање полазника за уочавање специфичности код ученика - Стицање вештина за прикупљање конкретних и свеобухватних података за израду педагошког профила - Израда плана индивидуализације (упознавање полазника са стратегијама прилагођавања наставе ученицима са сметњама у развоју или потешкоћама у учењу) - Стицање и унапређивање вештина полазника за дефинисање циљева, исхода и стратегија у примени ИОП-а - Упознавање полазника са ефикасним начином праћења напретка ученика и евалуацијом ИОП-а
Полазници ће: - разумети законске смернице и прописе који регулишу израду и имплементацију ИОП-а - бити оспособљени да разликују ученике са потешкоћама у учењу од ученика са сметњама у развоју - бити упознати са смерницама за лакше препознавање специфичних потреба ученика - овладати вештином прикупљања конкретних и свеобухватних података за израду педагошког профила - овладати израдом плана индивидуализације - умети да дефинишу конкретне, мерљиве и јасне циљеве, исходе и стратегије у примени ИОП-а - бити упознати са начинима и процедуром праћења и вредновања ИОП-а - добити конкретне савете како да прилагоде целокупан наставни процес и користе одговарајуће ресурсе
30
дана:
1
бодова:
8
Цена по учеснику износи 5.500 динара. У цену су урачунати хонорари предавача, путни трошкови, трошкови преноћишта радни материјал, израда уверења, трошкови координисања (уплата по пријави конкурса,телефонски рачуни, маркетинг према заинтересованим групама полазника, коришћење додатне хардверске опреме, непредвидљиви трошкови…)