Реаговање на кризне догађаје и социјално-емоционално учење у служби заштите менталног здравља у школи

Каталошки број програма: 40  

Не

Регионални центар за професионални развој запослених у образовању, Немањина 52, direktor@rcu-uzice.rs, 031512580, 031514624 , 031514624

Владимир Станковић, direktor@rcu-uzice.rs, 031512580, 0628086751, 031514624

васпитни рад

наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика

Н3 - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
В2 - компетенције васпитача за развијање сарадње и заједнице учења
ССПУ2 - компетенције стручних сарадника у ПУ за сарадњу и заједништво
ВДУ2 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за пружање подршке ученицима
Д1 - компетенције директора за руковођење процесом васпитања и учења детета у ПУ
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција

П5 Јачање васпитне улоге установе у правцу развоја интеркултуралног образовања, компетенција за демократску културу, укључујући и компетенције за демократску културу у дигиталном свету, моторичких способности ученика, заштите од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, трговине људима, очувања менталног здравља, превенције ризичних облика понашања, каријерног вођења и саветовања ученика, подршке јачању родитељских компетенција, превладавању стреса и развојних криза

Упознавање са појмом кризног догађаја, могућим последицама и предложеним процедурама; упознавање са применом социјално - емоционалног учења у превенцији и интервенцији код кризних догађаја, као и заштити менталног здравља у школама

-Представљање појма и врсте кризних догађаја у школи, упознавање са могућим реакцијама и последицама са аспекта ученика различитих узраста, наставника и родитеља -Упознавање са принципима и циљевима социјално емоционалног учења и утицајем на резилијентност и спремност на реаговање у кризном догађају -Развијање свести о улози социјално-емоционалног учења у заштити менталног здравља и потреби развијања „животних вештина“ код ученика -Упознавање са техникама социјално-емоц учења које су примењљиве у школским условима, као и начинима примене у наставним и ваннаставним ситуацијама -Сензитизација запослених у школи за правовремено, информисано и подстицајно реаговање у кризним догађајима и свим ситуацијама угроженог менталног здравља ученика

Учесници ће моћи да да: -објасне појам и врсте кризних догађаја у школи -препознају могуће реакције и последице кризних догађаја са аспекта ученика различитих узраста, наставника и родитеља -препознају факторе ризика код кризних ситуација -планирају групне и индивидуалне активности за унапређење менталног здравља и резилијентности ученика -повежу активности социјално емоционалног учења и заштите менталног здравља -објасне значај соц емоционалног учења за превазилажење кризних догађаја -реализују активности којима подстичу социјално емоци учење код ученика у наставним и ваннаставним активностима користећи различите технике и методе -правовремено и подстицајно реагују у кризним догађајима и ситуацијама угроженог менталног здравља

30

дана: 1
бодова: 8

3000 динара по учеснику, у цену су укључени хонорари аутора и порез, путни трошкови аутора, као и материјал за семинар, уверења за учеснике, освежење итд