Ненасилна комуникација у функцији превенције вршњачког насиља
Каталошки број програма: 43
Не
Филозофски факултет у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, Филипа Вишњића бб, Косовска Митровица, fifa@pr.ac.rs, 028425473, 028425474 , 028425474
Игор Ђурић, djuricigor1@gmail.com, 0113167128, 0641295974
васпитни рад
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у предшколској установи
медицинска сестра – васпитач
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика
Н3 - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
В2 - компетенције васпитача за развијање сарадње и заједнице учења
ССПУ2 - компетенције стручних сарадника у ПУ за сарадњу и заједништво
ВДУ2 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за пружање подршке ученицима
Д5 - компетенције директора за развој сарадње са родитељима/старатељима, органом управљања, репрезентативним синдикатом и широм заједницом
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенц
П5 Јачање васпитне улоге установе у правцу развоја интеркултуралног образовања, компетенција за демократску културу, укључујући и компетенције за демократску културу у дигиталном свету, моторичких способности ученика, заштите од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, трговине људима, очувања менталног здравља, превенције ризичних облика понашања, каријерног вођења и саветовања ученика, подршке јачању родитељских компетенција, превладавању стреса и развојних криза
Развијање способности препознавања значаја ненасилне комуникације и њеног доприноса у подручју превенције вршњачког насиља. Развој комуникационе компетентности полазника у циљу превазилажења конфликтних ситуација и развијања просоцијалног понашања
Разумевање суштине и смисла ненасилне комуникације и сагледавање њеног значаја у подручју превенције вршњачког насиља. Операцинализација кључних појмова -Упознавање са основним принципима и техникама ненасилне комуникације и развијање вештина примене у пракси -Коришћење стечених знања и вештина у циљу успостављања квалитетног односа заснованог на искрености и емпатији -Оспособљеност полазника за ефикасно коришћење методе ненасилне комуникације у циљу решавања конфликтних ситуација -Унапређење културе и вештина конструктивне комуникације у решавању конфликтних ситуација -Развој комуникационих вештина за ефикасан рад на превенцији вршњачког насиља -Примена стечених знања и вештина у циљу стварања сигурног и подстицајног окружења
- учесници разумеју суштину и значај вештина ненасилне комуникације у подручју превенције вршњачког насиља - учесници успешно примењују разноврсне технике и вештине у решавању конкретних конфликтних ситуација - користећи се вештинама ненасилне комуникације учесници успешно доприносе стварању квалитетног односа међу свим актерима васпитнообразовног процеса - полазници се успешно користе методом ненасилне комуникације у ситуацијама решавања конфликтних ситуација - наставници ефикасно и ефективно раде на превенцији вршњачког насиља и решавању конфликтних ситуација - користећи се вештинама ненасилне комуникације учесници умногоме доприносе стварању сигурног и подстицајног школског окружења и амбијента у коме се не толерише насиље
30
дана:
1
бодова:
8
Цена по учеснику је 2 000 динара. За 30 учесника максимално укупуна цена обуке је 60 000динара. У цену је укључен комплетан материјал са обуке, као и сертификат.