Стрес у школи - превазилажење, промена

Каталошки број програма: 123  

Не

Регионални центар за професионални развој запослених у образовању, Немањина 52, direktor@rcu-uzice.rs, 031512580, 031514624 , 031514624

Владимир Станковић, direktor@rcu-uzice.rs, 031512580, 0628086751, 031514624

васпитни рад

наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у предшколској установи
медицинска сестра – васпитач
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика

Н4 - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу
В2 - компетенције васпитача за развијање сарадње и заједнице учења
ССПУ2 - компетенције стручних сарадника у ПУ за сарадњу и заједништво
ВДУ3 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за комуникацију и сарадњу
Д5 - компетенције директора за развој сарадње са родитељима/старатељима, органом управљања, репрезентативним синдикатом и широм заједницом
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција

П5 Јачање васпитне улоге установе у правцу развоја интеркултуралног образовања, компетенција за демократску културу, укључујући и компетенције за демократску културу у дигиталном свету, моторичких способности ученика, заштите од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, трговине људима, очувања менталног здравља, превенције ризичних облика понашања, каријерног вођења и саветовања ученика, подршке јачању родитељских компетенција, превладавању стреса и развојних криза

Да се код учесника формира потпуно разумевање појма стреса, нарочито професионалног стреса; рационалан приступ стресним ситуацијама и упознавање са позитивним стратегијама превазилажења стреса

Разумевање појма стреса и професионалног стреса, његових последица и утицаја на све аспекте личности и професионалн учинак; препознавање извора стреса и симптома стреса; специфичности стреса у школи; упознавање са техникама за превазилежење стреса, рационалан приступ стресу; примена позитивних/конструктивних стратегија за превазилажење стреса; коришћење стреса као шансе за развој; успостављање мреже подршке и конструктивне комуникације у превазилажењу стресних ситуација; помагање у решавању стресних ситуација другим учесницима у процесу образовања (ученици, родитељи, колеге...)

Учесници ће умети да препознају потенцијално стресне ситуације и њихове ефекте, нарочито у школском окружењу; умеће да разумеју дејство стресора, да превенирају негативне ефекте стресора; да препознају продуктивне начине превазилажења стреса; да осмисле сопствене моделе позитивног изласка из стреса, да упуте друге учеснике у стресу на позитивне начине решавања стресних ситуација; да препознају професионални стрес и сагоревање на послу и евентуалне ефекте на професионалну ефикасност и школски етос; да формирају и одржавају мрежу подршке за превазилажење стреса; да стресу приступају као могућности за активан и продуктиван став, лични и професионални развој.

30

дана: 1
бодова: 8

3000 дин по учеснику, у цену су укључени хонорари аутора, са путним трошковима, материјал за учеснике, освежење, уверења за учеснике