Аутономност и интеркултуралност као вредности супротстављене предрасудама и дискриминацији
Каталошки број програма: 33
Не
Центар за образовање Крагујевац, Трг тополиваца 4, Крагујевац, seminari@centarzaobrazovanjekg.edu.rs, 0605598801, 034201303
Владимир Средојевић, seminari@centarzaobrazovanjekg.edu.rs, 034201303, 0605598801
васпитни рад
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у предшколској установи
медицинска сестра – васпитач
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика
Н3 - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
В1 - компетенције васпитача у непосредном раду са децом
ССПУ5 - компетенције стручних сарадника у ПУ за властито професионално деловање и професионални развој
ВДУ2 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за пружање подршке ученицима
Д1 - компетенције директора за руковођење процесом васпитања и учења детета у ПУ
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција
П5 Јачање васпитне улоге установе у правцу развоја интеркултуралног образовања, компетенција за демократску културу, укључујући и компетенције за демократску културу у дигиталном свету, моторичких способности ученика, заштите од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, трговине људима, очувања менталног здравља, превенције ризичних облика понашања, каријерног вођења и саветовања ученика, подршке јачању родитељских компетенција, превладавању стреса и развојних криза
Оспособљавање запослених у образовању за васпитни рад у правцу усвајања и неговања интеркултуралних вредности у школи: у настави и ваннаставним активностима, у вршњачкој интеракцији и међусобној интеракцији свих осталих субјеката школе.
Разумевање појмова култура, интеркултуралност, аутономност; схватање стереотипа и предрасуда као могућих узрока дискриминације и сметњи интеркултурализму; идентификовање друштвених група потецијално изложених дискриминацији (жене, родно маргинализоване групе, мигранти, различите националне, старосне, религијске и др. групе); уочавање њихових карактеристика као повода за дискриминаторске ставове и поступања; подстицање емпатије са таргетираним групама путем стицања увида у њихов положај; упознавање са начинима превазилажења предрасуда; схватање синтезе аутономности и мултикултуралности у интеркултурализму; подстицање на проактивно поступање ученика кроз акције које негују недискриминитарске ставове, толеранцију и интеркултуралност.
Полазници програма би требало да: разумеју појмове културе , интеркултуралности и сродних појмова; схватају механизме настајања и одржавања стереотипа и предрасуда и њихову везу са дискриминацијом; уочавају дискриминаторске ставове и поступке у вршњачкој групи и реагују вреднујући их као етички , логички, емоционално и друштвено неприхватљиве; овладају и практично примене вештину оповргавања предрасуда ; исказују позитивне ставове према концепту интеркултуралног друштва као хумане опције постмодерности која синтетише аутономност и мултикултуралност; стечена знања, вештине и ставове примењује у планирању, организовању и пракси свог васпитног рада како са ученицима тако и у другим активностима у школи.
30
дана:
1
бодова:
8
Цена семинара по учеснику је 1000,00 динара у нето износу, за групу од 30 учесника. У цену семинара нису урачунати путни трошкови реализатора семинара, порези и доприноси и организациони трошкови Центра.