Дигитална хигијена - изазов и решењe за наставнике, родитеље и ученике

програм се изводи путем Интернета

Каталошки број програма: 90  

Да

Образовно креативни центар, Д.Р.Бобија 6/1 19210 Бор, info@okc.rs, 0642863080

Зоран Милојевић, profesor.zoran@gmail.com, 0642863080, 0642863080

васпитни рад

наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)

Н3 - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
Д4 - компетенције директора за праћење и унапређивање рада запослених
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција

П5 Јачање васпитне улоге установе у правцу развоја интеркултуралног образовања, компетенција за демократску културу, укључујући и компетенције за демократску културу у дигиталном свету, моторичких способности ученика, заштите од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, трговине људима, очувања менталног здравља, превенције ризичних облика понашања, каријерног вођења и саветовања ученика, подршке јачању родитељских компетенција, превладавању стреса и развојних криза

Унапређивање вештина учесника да препознају значај одговорног коришћења технологије, идентификују могуће ризике и да примене практичне алате и стратегије за боље и здравије коришћење дигиталне технологије.

Упознавање наставника са основним концептима дигиталне хигијене и значајем свесног коришћења технологије. Оснаживање учесника да идентификују ризике, са акцентом на ментално здравље, повезане са дигиталном (не)хигијеном и примењују стратегије за превенцију ризика. Оснажити учеснике да препознају знаке дигиталне зависности код ученика и развију интервенцијске стратегије. Подстицање наставника за промовисање здравијих дигиталних навика. Развијање свести учесника о утицају социјалних мрежа на перцепцију реалности, понашања и самопоуздања ученика и важности развијања дигиталне писмености и критичког мишљења.

Након завршене обуке учесник ће бити оспособљен да: - препозна проблеме који се јављају код ученика приликом коришћења технологије, - разуме важност промовисања дигиталне хигијене и значај коришћења образовне технологије, - идентификују ризике повезане са дигиталном (не)хигијеном и примењује стратегије за превенцију ризика, - препозна знаке дигиталне зависности код ученика и примени интервенцијске стратегије, - ослањајући се на стечена знања развија код ученика дигиталну писменост и критичко мишљење, - планира и реализује превентивне активности.

45

недеља: 2
бодова: 16

Цена по учеснику износи 3000 динара. У цену је урачуната: накнада реализатора, израда и дистрибуција наставног радног материјала, одржавање сервера и система за учење на даљину.