„Дете у кризи- изазов савременог образовања“
Каталошки број програма: 30
Не
Отворена просветна иницијатива, Кнеза Лазара Л2 лок16, opisrbije@gmail.com, 0638249999, 0358155444
Братислав Филиповић, opisrbije@gmail.com, 0358155444, 0638249999
васпитни рад
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у предшколској установи
медицинска сестра – васпитач
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика
Н3 - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
В1 - компетенције васпитача у непосредном раду са децом
ССПУ4 - компетенције стручних сарадника у ПУ за развијање квалитета реалног програма
ВДУ2 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за пружање подршке ученицима
Д5 - компетенције директора за развој сарадње са родитељима/старатељима, органом управљања, репрезентативним синдикатом и широм заједницом
ССДУ1 - нису објављени стандарди компете
П1 Примена инклузивног и демократског приступа у васпитању и образовању у циљу обезбеђивања квалитетног образовања за све (индивидуализација и диференцијација, превенција осипања из образовања, пружање додатне образовне подршке ученицима из осетљивих група укључујући и подршку преласку ученика на следећи ниво образовања и васпитања, рад са ученицима изузетних способности)
Унапређење васпитног рада наставника и васпитача кроз развој и јачање капацитета за препознавање, разумевање и психолошку подршку детету које трпи злостављање, занемаривање, или пролази кроз одређену кризну ситуацију; као и предузимање конкретних мер
Оснаживање просветних радника за препознавање разних кризних догађаја, занемаривања и насиља у породици и у вртићу/школи, као и са њиховим последицама на дететову личност и школски успех; Повећање сензибилитета и подстицање просветних радника за адекватно пружање помоћи и подршке ученицима у кризним ситуацијама. Подстицање осећање сигурности и поверења детета/ученика у вртићу/школу као систем, кроз јачање васпитачких/наставничких компетенција да на адекватан начин приђу детету/ученику у кризи. Подстицање просветних радника за мотивисање и укључивање осталих одговорних за реаговање на проблеме ученика у ОУ и ван ње. Обезбеђивање подстицајне, наклоњене и безбедне средине и средине толерантне на различитости за све актере васпитно-образовног
На теоријском плану: унапређење знања о превентивним и интервентним активностима у области заштите детета/ученика (активности Тима за кризне догађаје, сарадња са надлежним установама и породицом). На практичном плану: препознавање детета/ученика у кризној ситуацији, пружање адекватне помоћи и спречавање његовог етикетирања од стране других ученика. Усавршавање вештина просветних радника да подстичу и унапреде учениково превазилажење кризе. Оспособљавање за пружање прве психолошке помоћи учесницима погођеним кризним догађајем.
30
дана:
2
бодова:
16
Цена по учеснику износи 5.300 динара. У цену су урачунати хонорари предавача, путни трошкови, трошкови преноћишта радни материјал, израда уверења, трошкови координисања (уплата по пријави конкурса,телефонски рачуни, маркетинг према заинтересованим групама полазника, коришћење додатне хардверске опреме, непредвидљиви трошкови…)