Аугментативна и алтернативна комуникација - израда средстава и примена у пракси
Каталошки број програма: 172
Не
Школа за основно и средње образовање Милан Петровић са домом ученика, Браће Рибникар 32, Нови Сад, skolamp@eunet.rs, 0216616366, 0216621314 , 0216616366
Mирјана Лазор, ikt4all@gmail.com, 0216616366, 0641954278, 0216616366
деца/ученици којима је потребна додатна подршка у образовању
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у предшколској установи
медицинска сестра – васпитач
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
стручни сарадник у дому ученика
Н2 - компетенције наставника за поучавање и учење
В1 - компетенције васпитача у непосредном раду са децом
ССПУ5 - компетенције стручних сарадника у ПУ за властито професионално деловање и професионални развој
ВДУ2 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за пружање подршке ученицима
Д4 - компетенције директора за праћење и унапређивање рада запослених
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција
П3 Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектна настава)
Имплементација техника аугментативне и алтернативне комуникације у раду са децом/ученицима са отежаном и неразвијеном вербалном комуникацијом.
Упознавање са развојним током комуникације код деце. Указивање на ране знаке застоја у комуникацији. Информисање о неопходности коришћења техника аугментативне и алтернативне комуникације као инструмената замене или допуне говорне продукције код деце/особа са неразвијеном или отежаном вербалном комуникацијом. Упознавање облика и средстава потпомогнуте комуникације и адекватан одабир истих, према способностима деце/ученика. Представљање начина израдe и израда средстава за примену ААК у пракси.
Учесници препознају дете/ученика са комуникацијским потешкоћама и у односу на то развијају стратегије за подстицај функционалне комуникације. Препознају која средства аугментативне и алтернативне комуникације су применљива у односу на способности деце/ученика са којима раде. Оспособљени су да самостално израђују средства аугментативне и алтернативне комуникације.
30
дана:
1
бодова:
8
Цена по учеснику је 7000,00 дин.(нето) Цена укључује: хонорар за предаваче, електронски материјал, штампани материјал, потрошни материјал (фолије за пластифицирање, чичак траке, магнетна фолија, лепенке, металне прстенове, фасцикле...), послужење (кафа, сок, чај, сендвич). У цену нису укључени путни трошкови и смештај за реализаторе у случају да се програм реализује у другој установи, на другој локацији.