,,Вртић за све – место демократске и инклузивне праксе-изазови, искуства и подршка у раду“
Каталошки број програма: 583
Не
Удружење васпитача Војводине, Петра Драпшина 8, petrovicradmila57@yahoo.com, 0646422642 , 0216338749
Радмила Петровић, petrovicradmila57@yahoo.com, 0646422642, 0646422642, 0216338749
предшколско васпитање и образовање
васпитач у предшколској установи
медицинска сестра – васпитач
стручни сарадник у предшколској установи
директор/помоћник директора
В1 - компетенције васпитача у непосредном раду са децом
ССПУ4 - компетенције стручних сарадника у ПУ за развијање квалитета реалног програма
Д1 - компетенције директора за руковођење процесом васпитања и учења детета у ПУ
П1 Примена инклузивног и демократског приступа у васпитању и образовању у циљу обезбеђивања квалитетног образовања за све (индивидуализација и диференцијација, превенција осипања из образовања, пружање додатне образовне подршке ученицима из осетљивих група укључујући и подршку преласку ученика на следећи ниво образовања и васпитања, рад са ученицима изузетних способности)
Развијање и унапређење демократске и инклузивне праксе у предшколским установама, како би се обезбедило квалитетно васпитно-образовно окружење за сву децу, без обзира на њихове индивидуалне потребе, социјалне, културне и економске разлике.
Кроз упознавање са законодавним и теоријским оквиром проширити знања учесника о инклузивној и демократској пракси у ПУ. Психолошки аспекти најчешћих одступања од очекивног развоја и понашања деце и разумевање функционисања у социјалним односима. Сензибилисање за препознавање потреба деце и породица кроз анализу и размену искустава. Уважавање и изжење у сусрет различитостима у вртићу. Важност физичког окружења, простора демократске и инклузивне праксе. Изазови, искуства, дилеме – прилике за хоризонтално учење. Приступи у инклузији - образовни систем у функцији јачања компетенција за целоживотно учење. Важна улога одраслих - моделовање и стратегије практичара у пружању подршке сваком детету за развијање компетенција.
Проширено знање о инклузивном и демократском приступу, стварање услова за остваривање партнерства са породицом и локалном заједницом на повећању доступности предшколских програма за сву децу. Ојачане компетенције, унапређена знања и вештине за развијање инклузивне праксе у својој предшколској установи. Развијене вештине за сарадњу са породицом и локалном заједницом са циљем стварања подстицајне и подржавајуће средине за децу. Практичари оснажени да кроз размену искустава, изазова и рефлексију, конструктивном дискусијом буду рефлексивни практичари у заједничком разумевању демократског и инклузивног приступа у в-о раду. Усвојене основе права детета и значаја демократије у васпитно-образовном раду. Развијена лична и професионална свест.
30
дана:
1
бодова:
8
Цена по учеснику у нето износу је 3000 динара. У цену је урачуната надокнада предавачимa, радни материјал, уверења за полазнике, консултације водитеља и полазника у вези са применом наученог у пракси, трошкови организације. Нису укључени путни трошкови за реализаторе семинара и послужење.