Визуелне стратегије за развој комуникације и социјализације код деце са сметњама из спектра аутизма
Каталошки број програма: 185
Не
Школа за основно и средње образовање Милан Петровић са домом ученика, Браће Рибникар 32, Нови Сад, skolamp@eunet.rs, 0216616366, 0216621314 , 0216616366
Mирјана Лазор, ikt4all@gmail.com, 0216616366, 0641954278, 0216616366
деца/ученици којима је потребна додатна подршка у образовању
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у предшколској установи
медицинска сестра – васпитач
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
стручни сарадник у дому ученика
Н3 - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
В1 - компетенције васпитача у непосредном раду са децом
ССПУ1 - компетенције стручних сарадника у ПУ за стратешко (развојно) планирање и праћење праксе предшколске установе
ВДУ2 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за пружање подршке ученицима
Д4 - компетенције директора за праћење и унапређивање рада запослених
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција
П3 Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектна настава)
Јачање компетенција наставника и васпитача у раду са ученицима/децом са сметњама из спектра аутизма кроз имплементацију визуелних стратегија
Упознавање са карактеристикама функционисања деце која имају сметње из спектра аутизма.Усвајање принципа комуникације. Информисање о значају и примени визуелних стратегија у раду са децом са сметњама из спектра аутизма за развој комуникацијских и социјалних вештина.Представљање конкретних средстава и материјала као вид хорзонталне подршке.
Учесници знају на који начин функционишу деца са сметњама из спектра аутизма и у односу на то развијају стратегије прилагођавања окружења. Успостављају адекватан однос са дететом/ учеником применом стечених знања о принципима за развијање комуникације. Користе и израђују визуелна средства и материјале како би олакшали функционисање деце/ученика са сметњама из спектра аутизма у школском окружењу. Подстичу све актере у наставном процесу као и родитеље да користе визуелне технике са циљем оснаживања личности ученика и постизања већег ефекта.
30
дана:
1
бодова:
8
Цена по учеснику је 5000,00 дин.(нето) Цена укључује: присуствовање програму; електронски материјал, материјал за израду средстава (штампани сликовни материјал у боји, фолије за пластифицирање, лепенке, хамер у боји, чичак и магнетн траке), алати за обраду и израду материјала; послужење (кафа, сок, чај, сендвич), У цену нису укључени путни трошкови и смештај за реализаторе у случају да се програм реализује у другој установи, на другој локацији.