Чему још филозофија?

Каталошки број програма: 224  

Не

Институт за филозофију и друштвену теорију, Краљице Наталије 45, institut@ifdt.bg.ac.rs, 0112646242, 0604545683

Олга Николић, olga.nikolic@ifdt.bg.ac.rs, 0112136577, 0649873067

друштвене науке

наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета

Н1 - компетенције наставника за уже стручну област

П4 Унапређивање стручних, предметно-методичких, педагошких и психолошких знања запослених у образовању

Циљ семинара је упознавање наставника са значајем наставе филозофије као и различитим могућим предагошким приступима настави овог предмета како би унапредили свој даљи наставни рад.

Програм семинара подељен је у три тематске целине: - Упознавање учесника са различитим моделима и значајем пласмана филозофских садржаја у образовном систему које им обезбеђује боље упућивање ученика у значај предмета (имајући у виду посебно подређени положај хуманистике у савременом друштву); - Упознавање учесника са различитим моделима пласмана филозофских садржаја прилагођеним узрасту и потребама ученика (нпр. филозофија за децу, филозофија у стручним школама итд.); - Упознавање учесника са различитим дидактичким методама у извођењу наставе филозофије. Све три тематске целине кроз специфичне циљеве треба да обезбеде компетенције наставника да се прилагоди и изабере најпогодније методе у раду са ученицима.

Учесници семинара стичу компетенције: - да у различитим приликама примене различите методе наставе и избора филозофских садржаја, како би на најбољи начин одговорили потребама ученика. - да на савремен начин и у складу са контекстом преносе филозофске садржаје у образовању; - да у зависности од потреба и узраста ученика прилагоде избор и начин предавања наставног садржаја; - да примене различите дидактичке методе у извођењу наставе. Уз то, учесници ће бити рефлексивнији према сопственој пракси и мотивисанији да увиђају предности различитих дидактичких приступа настави филозофије у различитим контекстима и да, на бољи начин препознају потребе ученика у образовном процесу, настојећиа да повежу образовне садржаје са искуством ученика.

30

дана: 1
бодова: 8

2000 РСД по учеснику. Спецификација: - Хонорари за реализаторе обуке: 2000 – 6000 РСД по особи, у зависности од улоге и броја пријављених учесника (за послове уговарања обуке, припреме и реализације семинара, издавања уверења, обраде података, слања извештаја, комуникације ради евалуације програма са учесницима, пружања подршке учесницима након семинара за унапређивање рада). - Путни трошкови. - Трошкови материјала