Комуникацијом до успешне сарадње у школи

Каталошки број програма: 156  

Не

Центар за стручно усавршавање запослених у образовању Сомбор, Венац Радомира Путника 30, csusombor@gmail.com, 025410222

Љиљана Тица, csusombor@gmail.com, 025410222, 025410222

васпитни рад

наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
стручни сарадник у школи
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика

Н4 - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу
Д5 - компетенције директора за развој сарадње са родитељима/старатељима, органом управљања, репрезентативним синдикатом и широм заједницом
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција

П5 Јачање васпитне улоге установе у правцу развоја интеркултуралног образовања, компетенција за демократску културу, укључујући и компетенције за демократску културу у дигиталном свету, моторичких способности ученика, заштите од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, трговине људима, очувања менталног здравља, превенције ризичних облика понашања, каријерног вођења и саветовања ученика, подршке јачању родитељских компетенција, превладавању стреса и развојних криза

Унапредити компетенције наставника за комуникацију и сарадњу применом техника и вештина комуникације које су у функцији развоја и побољшања сарадничких односа са свим учесницима у васпитно - обаразовном раду.

Развијање свести наставника o значају комуникацијске компетентности и њених облика, као основе за добру сарадњу и интерперсоналне односе у школи. Упознавање наставника са принципима и правилима вербалне, невербалне , паравербалне и електронске комуникације. Усавршавање, увежбавање и примена техника емпатијске, асертивне комуникације и вештина конструктивног решавање проблема у интерперсоналним односима наставника са учеником, родитељима, наставником и стварање толерантне и недискриминативне средине за учење и развој. Планирање различитих облика сарадње и мотивисање наставника за унапређење партнерских и сарадничких односа са свим учесницима у васпитно - образовном раду.

По завршетку обуке очекује се да су полазници: - имати свест o значају комуникацијске компетентности за професију наставника. - упознаће се са принципима и правилима вербалне, невербалне, паравербалне и електронске комуникације - развити, увежбати и унапредити технике асертивне, емпатијске комуникације, технике активног слушања, - развити вештине за конструктивно решавање проблемских ситуација у школи. - биће мотивисани за унапређење интерперсоналних и сарадничких односа са свим учесницима у васпитно - образовном раду и направити План сарадње

30

дана: 1
бодова: 8

Цена по учеснику 3.000,00 динара, односно 90.000,00 динара за групу полазника. У цену је урачуната надокнада реализаторима, радно-потрошни материјал и путни трошкови водитеља.