Зашто је лепота важна? Како развијати естетичку компетенцију у настави

Каталошки број програма: 394  

Не

Удружење Креативни учитељи, Војвођанска 115/16, 11073 Нови Београд, kreativniucitelji@gmail.com, 0641357278, 0112280932

Момчило Степановић, momcilo.skolabs@gmail.com, 0641357278, 0641357278

општа питања наставе

наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у предшколској установи
медицинска сестра – васпитач
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика

Н2 - компетенције наставника за поучавање и учење
В1 - компетенције васпитача у непосредном раду са децом
ССПУ5 - компетенције стручних сарадника у ПУ за властито професионално деловање и професионални развој
ВДУ1 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за професионални приступ пракси
Д4 - компетенције директора за праћење и унапређивање рада запослених
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција

П3 Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектна настава)

Обогаћивање методичког и педагошког приступа наставника у примени естетичке компетенције у раду са ученицима и креативно коришћење различитих облика и метода рада.

1. Упознавање наставника са естетичком компетенцијом и образовним исходима и начинима на које се њихова повезаност остварује у настави. 2. Оснаживање наставника за примену приступа и метода у предметној настави и међупредметним/интердисциплинарним повезивањима којима се естетичка компетенција подстиче и развија. 3. Подстицање креативности наставника у осмишљавању, планирању и остваривању наставе усмерене на развој естетичке компетенције, као и њеног повезивања са другим међупредметним компетенцијама. 4. Проширивање компетенција наставника за развој визуелне и медијске писмености, естетичког просуђивања и критичког мишљења. 5. Развијање инструмената и начина вредновања ученичких постигнућа (знања, вештина и ставова)

1. Наставници ће разумети појам и важност међупредметне естетичке компетенције. 2. Биће у могућности да креирају и примењују методе, материјале и активности за рад са ученицима којима ће допринети развоју њихових естетичких компетенција. 3. Упознаће се са примерима добре праксе, методама и активностима који критички промишљају савремене медије и културу, развијају критичко мишљење, интеркултуралност, одоговоран однос према природном и културном наслеђу, култури свог и других народа и развијају однос према вредностима. 4. Биће у могућности да сагледају важност примене различитих метода са циљем васпитања и развоја личности деце. 5. Моћи ће да примене различите инструменте процене и вредновања наставног процеса, ученичких и својих постигнућа

30

дана: 1
бодова: 8

Цена по учеснику: 3000 дин  Хонорари за ауторе/изођаче (са порезима на доприносе) Административни трошкови и додатни трошкови материјала Припрема и штампа материјала за рад и сертификата за учеснике У цену нису укључени путни трошкови реализатора ни учесника.