Примена исхода и међупредметних компетенција у припреми наставе

Каталошки број програма: 504  

Не

Школски центар за савремено образовање, Пожешка 60, centarzso@gmail.com, 0113691259, 0608578838

Ивана Томовић, centarzso@gmail.com, 0113691259, 0608578865

општа питања наставе

наставник предметне наставе – основна школа
стручни сарадник у школи

Н2 - компетенције наставника за поучавање и учење
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција

П3 Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектна настава)

Развијање свести наставника о значају промене парадигме образовања; да се фокус помера са садржаја на исходе и да је акценат на томе шта ученик може да уради са својим знањем, а не само на стицању знања ради знања. Наставници и стручни сарадници токо

Наставници ће схватити основне карактеристике, значај и разлике између наставе фокусиране на процес и исходе учења ученика насупрот наставе која је усмерена на наставне садржаје и рад наставника. Прошириће знања и вештине за примену пројектне, проблемске и других типова наставе којима се подстиче развој виших когнитивних нивоа сазнања (анализа, евалуација, синтеза). Разумеће значај међупредметних компетенција за напредовање ученика, даље школовање и свакодневни живот и стећи ће вештине за њихову примену у наставном процесу. Утврђиваће општа правила израде различитих типова задатака и примењиваће их за систематско и објективно праћење и оцењивање ангажовања и постигнућа ученика.

Након обуке, полазници ће бити у стању да: - конципирају (планирају, реализују и процене квалитет) час тако да буде заснован на исходима, а не на садржајима; - процене постигнућа ученика према когнитивним нивоима; - осмисле идеје за наставне ситуације, пројектну наставу тако да она буде сврсисходна и да води ка остваривању исхода и стандарда постигнућа ученика; - примене међупредметне компетенције у редовну наставну праксу са циљем постизања функционалнијих, комплекснијих знања ученика и стицања способности за решавање проблемских ситуација које су део свакодневног живота или будуће професије. - прављење банке примера добре праксе (теме за пројектне задатке, списак проблемских задатака и сл.) и та публикација

30

дана: 1
бодова: 8

3.500 динара по учеснику (у оквиру тржишне цене и пропорционално организацијским трошковима)