Интрепретативни и компаративни приступи проучавању бошњачке књижевности у наставним процесима у Републици Србији
Каталошки број програма: 330
Не
Школски центар за савремено образовање, Пожешка 60, centarzso@gmail.com, 0113691259, 0608578838
Ивана Томовић, centarzso@gmail.com, 0113691259, 0608578865
образовање и васпитање на језицима националних мањина
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник изборних и факултативних програма/предмета
Н1 - компетенције наставника за уже стручну област
П4 Унапређивање стручних, предметно-методичких, педагошких и психолошких знања запослених у образовању
Стицање нових и унапрјеђивање постојећих знања, везаних за примјену тематско-интерепетативног приступа у настави босанског језика и књижевности, те њену организацију у оквиру другог циклуса основног образовања, као и у средњошколској настави.
Оспособљавање наставника за самостално структурисање и организацију часова босанског језика и књижевности, реализованих по тематско-интрепретативном и компаративном приступу; освјежавање знања из теорије књижевности, и упознавање се са иновативним моделима интерпретације књижевног дјела са посебним освртом на ,,close reading“ начин која даји могућност интерактивног и изузетно креативног рада са ученицима, подстицања њиховог аналитичког и истраживачког потенцијала и продубљивања свијести о литерарном тексту и ужитку читања; компаративно сагледавање јужнославенских литература на разини усмене књижевности; анализирање средњовјековне бошњачке књижевности и њених заједничких темељних вриједности са осталим јужнославенским књижевним обрасцима;
Након завршетка програма, полазници ће бити оспособљени да: - успјешно примјењују тематско-интрепретативни приступ у настави босанског језика и књижевности у сопственој наставној пракси; конципирају час као интерактивни диманични процес базиран на интензитету и квалитету креативног потенцијала ученика; - развијају могућности ширења схваћања књижевног текста код ученика; процјењују напредак ученика према когнитивним нивоима; - осмишљавају идеје изведбе часа на основу компаративних интерпретација истовјетних тема и мотива у различитим литерарним традицијама.
30
дана:
1
бодова:
8
3,000 по учеснику (у оквиру тржишне цене и пропорционално организацијским тришковима)