Како препознати и подстицати даровите ученике у образовању и васпитању - ИОП3
Каталошки број програма: 205
Не
Педагошко друштво Србије, Теразије 26, 11000 Београд, drustvo@pedagog.rs, 0112687749
Марија Милинковић, obuke@pedagog.rs, 0668013246, 0668013246
деца/ученици којима је потребна додатна подршка у образовању
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
Н3 - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
Д2 - компетенције директора за руковођење образовно- васпитним процесом у школи
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција
П1 Примена инклузивног и демократског приступа у васпитању и образовању у циљу обезбеђивања квалитетног образовања за све (индивидуализација и диференцијација, превенција осипања из образовања, пружање додатне образовне подршке ученицима из осетљивих група укључујући и подршку преласку ученика на следећи ниво образовања и васпитања, рад са ученицима изузетних способности)
Унапређивање компетенција наставника за планирање, припремање и реализацију образовно-васпитног рада, чији је саставни део имплементација индивидуалног образовног плана за ученике са изузетним способностима.
Упознавање наставника са основним карактеристикама даровитости и спознавање разлика између даровитости и талентованости Оспособљавање наставника за уочавање кључних елемената даровитости код ученика Указивање наставницима на законске одредбе које се тичу идентификовања и рада са ученицима са изузетним способностима Унапређивање методичких компетенција наставника за планирање, припремање и реализацију наставног процеса кроз примену индивидуализације и диференцијације наставе (савремени приступ настави) Унапређивање методичких компетенција наставника за планирање и реализацију наставе у којој је заступљено међупредметно повезивање Подстицање наставника на континуирано вредновање ефеката ИОП-а у односу на образовна постигнућа ученика
Очекивани исходи су да полазници - разумеју основне карактеристике даровитости и науче да разликују даровитост од талентованости - унапреде знања о законским начелима која говоре о пружању могућности сваком ученику да се развија и напредује у складу са својим могућностима - прошире знања о могућностима и предностима тимског рада генерално, посебно у раду са надареним ученицима - унапреде дидактичко-методичка знања о индивидуализованом приступу у раду са ученицима изузетних способности, диференцираној настави и планирању наставе кроз подстицање и унапређивање међупредметних компетенција - усвоје нове начине мотивисања надарених ученика, вредновања њихових постигнућа и индивидуалних планова
30
дана:
1
бодова:
8
Износ цене семинара за групу од 30 учесника је 60.000 динара, односно 2.000 динара по учеснику. У цену су урачунати хонорари реализатора, путни трошкови, скрипте за учеснике семинара, трошкови координисања (телефонски рачуни, промоција семинара заинтересованим групама учесника, коришћење додатне хардверске опреме)