Вештина владања собом – Асертивна комуникација

Каталошки број програма: 132  

Не

Друштво психолога Србије, Центар за примењену психологију, Ђушина 7/3, 11000 Београд, dpscpp@orion.rs, 0113232961 , 0113239685

Александра Митровић, aleksandra@dps.org.rs, 0113035131, 063275236, 0113239685

васпитни рад

наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у предшколској установи
медицинска сестра – васпитач
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор
стручни сарадник у дому ученика

Н4 - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу
В2 - компетенције васпитача за развијање сарадње и заједнице учења
ССПУ5 - компетенције стручних сарадника у ПУ за властито професионално деловање и професионални развој
ВДУ3 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за комуникацију и сарадњу
Д5 - компетенције директора за развој сарадње са родитељима/старатељима, органом управљања, репрезентативним синдикатом и широм заједницом
ССДУ1 - нису објављени стандарди

П5 Јачање васпитне улоге установе у правцу развоја интеркултуралног образовања, компетенција за демократску културу, укључујући и компетенције за демократску културу у дигиталном свету, моторичких способности ученика, заштите од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, трговине људима, очувања менталног здравља, превенције ризичних облика понашања, каријерног вођења и саветовања ученика, подршке јачању родитељских компетенција, превладавању стреса и развојних криза

Унапредити вештине комуникације код наставника, стручних сарадника, васпитача и директора установа и мотивисати их да технике асертивне комуникације примењују у раду са децом, родитељима, као и у међусобној комуникацији.

- Остварити увид у узроке неадекватне комуникације - Идентификовати проблеме који настају када лоше комуницирамо, са освртом на последице лоше комуникације у одељењу и школи - Истаћи разлику између асертивне и неасертивне комункације и унапредити вештине препознавања асертивне и неасертивне комуникације код себе и других - Увежбавање активног слушања - Представити учесницима технике асертивне комуникације, са акцентом на оне које су погодне за рад са децом - Представити учесницима поруке које (не) треба упућивати ученику (детету) - Истаћи бенефите асертивне комуникације и значај за развијање здраве и самопоуздане личности и квалитетних међуљудских односа - Увежбавање асертивне комуникације кроз играње улога

По завршетку обуке учесници ће: - Унапредити своја знања из области комуникације - Успешно идентификовати узроке и последице неадекватне комуникације у школи - Бити у стању да употребе асертивне технике на правилан и примерен начин у комуникацији са ученицима, родитељима и међусобно.

30

дана: 2
бодова: 16

Цена по учеснику је 6 900 динара и укључује хонорар реализатора семинара, трошкове радног материјала, сертификате и порезе.