"Интеркултурално образовање: Разумевање и примена у учионици"
Каталошки број програма: 104
Не
Филозофски факултет Универзитет у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, Филипа Вишњића бб, Косовска Митровица, fifa@pr.ac.rs, 028425474
Aнђела Кељановић, andjela.keljanovic@pr.ac.rs, 028421452, 0648801854
васпитни рад
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
Н4 - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу
П5 Јачање васпитне улоге установе у правцу развоја интеркултуралног образовања, компетенција за демократску културу, укључујући и компетенције за демократску културу у дигиталном свету, моторичких способности ученика, заштите од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, трговине људима, очувања менталног здравља, превенције ризичних облика понашања, каријерног вођења и саветовања ученика, подршке јачању родитељских компетенција, превладавању стреса и развојних криза
Развити свест и компетенције учесника (наставника) за промовисање интеркултуралних вредности које доприносе заштити људских права, међусобном разумевању и сарадњи, као и поштовању културних, језичких, верских и националних идентитета.
1. Упознавање учесника са кључним појмовима, циљевима, улогама и фазама интеркултуралног образовања 2. Јачање интеркултуралне компетентности, што подразумева вештине које омогучавају ефикасно деловање у заједници (емпатија, медијација, толеранција, прихватање…) и способности да делују у друштву у ком постоје различитости 3. Указивање на значај једнакости у приступу, културна и језичка права, мултикултурално окружење 4. Оспособљавање за интеракцију и прихватање другачијих од себе, уз развој позитивног става 5. Оснаживање наставника за укључивање у борбу против предрасуда, ксенофобије, расизма у учионици као и у свакодневном животу 6. Указивање на значај укључености ученика у образовном контексту
Учесници обуке разумеју концепт интеркултуралног образовања Учесници обуке раде на оснаживању својих интеркултуралних способности Учесници обуке разумеју, прихватају и уважавају различитости као продукт разноликости културе Учесници обуке примењују знања и технике у образовној пракси Учесници обраћају пажњу на равноправно учешће свих ученика у образовном контексту
30
дана:
1
бодова:
8
2000