Дело Вука Стефановића Караџића у савременој настави књижевности и српског језика
Каталошки број програма: 670
Не
Вукова задужбина, Краља Милана 2 Београд, dusica.maticki@vukova-zaduzbina.rs, 0112682803, 0641822788
Душица Матицки, dusica.maticki@vukova-zaduzbina.rs, 0112682804, 0641822788
српски језик и књижевност
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
Н1 - компетенције наставника за уже стручну област
П4 Унапређивање стручних, предметно-методичких, педагошких и психолошких знања запослених у образовању
Циљ истраживања је да се проучи улога стваралачког опуса Вука Стефановића Караџића у настави српског језика и књижевности у основним и средњим школама. Успостављање веза савремене наставе књижевности и српског језика са делом Вука Стефановића Караџић
Упознавање наставника са рецепцијом српске народне књижевности у Европи и њеном дугом и плодном традицијом превођења на светске језике. Оснаживање наставника за примену савремених метода, техника и облика рада при обради Српског рјечника (1818; 1852) као преломне књиге српске националне културе и драгоценог лексикографског, етнографског и културолошког дела. Сагледавање књижевног дела Вука Стефановића Караџића у књижевноисторијском, књижевнотеоријском и методичком контексту. Проучавање места и улоге Вуковог сакупљачког и књижевног опуса у уџбеницима за основне школе, гимназије и средње стручне школе. Упознавање наставника са примерима иновативних дигиталних алата како би се ублажили проблеми рецепције књижевних текстова Вука Стефановића Кар
Наставници ће бити оспособљени да: – примењују проширена знања о занимљивостима из живота Вука Стефановића Караџића у циљу мотивисања ученика за бављење Вуковим стваралаштвом; – да сачине јасну и прегледну слику примања и деловања Вуковог дела у настави и његове заступљености у наставним плановима, програмима и уџбеницима; – да провере и примене адекватна методичка гледишта у читању и тумачењу одабраних књижевних остварења Вука Стефановић Караџића тако да се они доживе, тумаче и вреднују на проблемски и истраживачки начин; – да укажу на уметничке вредности, посебност и сврховитост проучавања Вуковог стваралаштва у настави; – разумеју значај индивидуализације и диференцирања наставе и учења српског језика и књижевности; – да користе пост
30
дана:
1
бодова:
8
3 000 рсд (хонорари, техничка подршка, трошкови наставних материјала за реализацију семинара)